تاکتیک دفاعی کارلوس کی‌روش در کلمبیا فرو ریخت؟

کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران در آستانه اخراج از تیم ملی کلمبیا قرار گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران بعد از شکست سنگین و دور از انتظار شش بر یک مقابل اکوادور در هفته چهارم انتخابی جام جهانی در منطقه امریکای جنوبی در آستانه اخراج از هدایت این تیم قرار گرفته است.

بعد از شکست سه بر صفر کلمبیا مقابل اروگوئه رسانه های کلمبیایی به انتقاد از کی روش پرداختند که چطور ممکن است تیم قدرتمند پکرمن به فاصله کمتر از یک سال با چنین بحرانی دست و پنجه نرم کند که حتی توانایی به ثمر رساندن یک گل در دو مسابقه را نداشته باشد؟ باوجود مهره های تهاجمی که تیم ملی کلمبیا در اختیار دارد ضعف مشهود در خط حمله این تیم بعد از رفتن پکرمن آنقدر واضخ است که حالا تقریبا تمامی رسانه های این کشور به تندترین شکل ممکن از کی روش و تاکتیک های او انتقاد می کنند.

 آینده کارلوس کی‌روش در تیم ملی کلمبیا بعد از شکست‌های متوالی مقابل اروگوئه و اکوادور، مبهم است. نشریه پرتغالی «رکورد» خبر داد، یکی از مسائلی که باعث شده فدراسیون فوتبال کلمبیا در برکناری کی‌روش تردید داشته باشد، غرامت فسخ قرارداد اوست. گفته می‌شود طرفین در حال مذاکره هستند تا با پرداخت مبلغی بدون مشکل راه‌شان را از یکدیگر جدا کنند.

طبق ادعای نشریه پرتغالی، کلمبیایی‌ها به کی‌روش پیشنهاد داده‌اند با ۲ میلیون دلار قراردادش را فسخ کند و هیچ ادعایی در آینده نداشته باشد. قراردادی که کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا بسته تا سال ۲۰۲۲ و پس از جام‌جهانی اعتبار دارد.

گفتنی است شخص کارلوس کی روش پیش از این دو مسابقه طی یازده ماه، موفق شده بود بیش از هشت مسابقه را با ساختار دفاعی که ساخته بود دروازه تیمش را بسته نگه دارد؛ البته که هواداران تیم ملی این کشور از همان ابتدا نسبت به تفکرات دفاعی او خوشبین نبودند چرا که عقیده داشتند او شخصیت تیمی کلمبیا را از حالت تهاجمی خارج کرده است.

بیشتر بخوانید:
فنایی: حامدلک در لیست کی روش بود و ما هم جذبش کردیم
اسکوچیچ برخلاف کی روش عمل کرد

انتهای پیام/خ