کامبک تاریخی فوتبال ایران چگونه رقم خورد؟

تیم ملی فوتبال ایران در دهه 50 دوران موفقی را پشت سر گذاشت و یک بازی از آن زمان در ذهن تمام فوتبالدوستان باقی مانده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کامبک تیم ملی فوتبال ایران در بازی های مقدماتی جام ملتهای آسیا 1972 در مقابل تایلند یکی از بازی هایی است که همیشه در تاریخ فوتبال ایران ماندگار خواهد بود البته نه بدان معنا که تیم ملی فوتبال تایلند حریف بزرگی برای ایران بود اما شرایط بازی به گونه ای بود که ملی پوشان ایران در زمین حریف کار بزرگی انجام دادند و در این راه یک استقلالی و یک پرسپولیسی همه کاره میدان بودند.

تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت ها حضور داشت و با پیروزی در تمام دیدار هایش موفق شد دومین قهرمانی ایران را رقم بزند .

در بازی آخر از مرحله گروهی با وجود اینکه ایران صعودش به مرحله حذفی مسجل شده بود اما استقبال خوب تایلندی ها از این بازی که در کشورخودشان بود بازی را جذاب تر کرد و بازی خشن تایلندی ها هم مزید بر علت شد تا این بازی تا دقایق پایانی با حساب 2 بر صفر به سود میزبان در جریان باشد.

پس از آن علی جباری بازیکن سابق استقلال با 3 پاس طلایی حسین کلانی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا هتریکحسین کلانی در 8 دقیقه ایران را به پیروزی 3 بر 2 برساند.

بیشتر بخوانید:
طارمی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با سوریه در نوروز ۱۴۰۰
تاریخ مصاف تیم ملی فوتبال ایران با کابوج اعلام شد
انتهای پیام