کانون مربیان : آقای وزیر لیگ برتر را تعطیل کنید

احتراماً با عنايت به توصيه قابل تقدير حضرتعالی مبنی بر اتاق فكر قرارگرفتن كانون مربيان فوتبال ايران، پیرو تعطيلي موقت مسابقات ورزشی در اثر تبعات ناشی از شيوع ويروس كرونا، به دلايل مشروح ذيل درخواست رسمی اعلام پايان ليگ های کشور را تقدیم حضور می کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،

جناب آقای دكتر سلطانی فر

مقام عالی وزارت ورزش و جوانان

با سلام؛ احتراماً با عنايت به توصيه قابل تقدير حضرتعالی مبنی بر اتاق فكر قرارگرفتن كانون مربيان فوتبال ايران، پیرو تعطيلي موقت مسابقات ورزشی در اثر تبعات ناشی از شيوع ويروس كرونا، اين تشكل صنفی بر حسب وظايف ذاتی و مسئولیت های اجتماعی خود و با استفاده از برآيند نظرات مربيان شاغل در ليگ های کشور و نیز ظرفیت های علمی و سرمايه های تجربی اعضاء، به دلايل مشروح ذيل درخواست رسمی اعلام پايان ليگ های کشور را تقدیم حضور می کند:

1- عدم وجود چشم انداز مشخص برای رفع محدوديت ها جهت فعاليت های ورزشی از سوی مراجع ذيصلاح و ستاد مبارزه با كرونا و ریسک تمرین و مسابقه درصورتی که ویروس کرونا بطور کامل ریشه کن نشده باشد.
2- انجام دوران بدنسازی مجدد. بر اساس اصول علم تمرین، ۶ هفته دوره آمادگی برای کلیه تیم ها ضروریست که با در نظرگرفتن تعداد مسابقات باقیمانده در ليگ هجدهم برگزاری فشرده مسابقات نتايج زيانباری براي سلامتی بازیکنان، سرنوشت ليگ های فصل بعد و البته برنامه های آتي تيم ملی خواهد داشت.
3- زمان اندک بین فصل جاری و فصل آتی. همانگونه که مستحضرید فاصله زمانی حداقل ۹ هفته ای بین دو فصل مسابقات از الزامات برگزاری لیگ های استاندارد است . از این زمان بطور معمول حداقل ۳ هفته برای دوران خارج از فصل (استراحت بازیکنان با هدف کاهش استرس های فیزیکی و ذهنی ناشی از یک فصل تمرین مسابقه ) و ۶ هفته به تمرینات پیش از فصل جهت کسب شاخص های آمادگی جسمانی برای شروع لیگ جدید اختصاص داده می‌شود و طبیعتا عدم اجرای صحیح (کوتاه نمودن زمان دوره ها ) هر کدام از این دو دوره زمانی می تواند منجر به افزایش ریسک مصدومیت بازیکنان و از بین رفتن سرمایه های باشگاهی و ملی شود.
4- نامه اكثريت قاطع تيمهاي ليگ برتر( 13 تيم از 16 تيم)به فدراسيون فوتبال مبنی بر اعلام پايان ليگ.
5- اعلام پايان برخی از ليگهای معتبر با توجه به تاكيد مقامات پزشكی فيفا مبنی بر عدم شروع ليگ های داخلی و توصيه به اعلام پايان اين مسابقات.
6- بادر نظر داشتن ويژگيهای جغرافيايي و جمعيتی كشور و سياستهای فيفا در توسعه و گسترش فوتبال، اين پتانسيل وجود دارد كه ليگ آينده بدون سقوط هیچ کدام از تیم ها بجای شانزده تیم با هجده تيم برگزار شود.

در پايان كانون مربيان فوتبال بعنوان يك تشكل صنفی آمادگی خود را جهت هرگونه همكاری و ارائه مشاوره اعلام ميدارد.

بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان فوتبال