کت و شلوارپوش‌های بی‌خاصیت آماده سفر/ شیفتگان پاریس کم می‌شوند؟

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ کمتر از چهار ماه تا آغاز المپیک باقی‌مانده و کاروان ورزشی ایران تاکنون 31 سهمیه برای حضور در این آوردگاه به دست آورده است. طبق آنچه کمیته برگزاری بازی‌های المپیک به آن تأکید دارد، تقریباً به ازای حدود 50 درصد از کل سهمیه‌هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام همراه داده می‌شود. با این اوصاف مسئولان ورزش ایران فعلاً مجاز به معرفی حدود 15 تا 20 نفر – غیر از ورزشکاران – برای قرار گرفتن در ترکیب کاروان اعزامی هستند.

همانطور که عنوان شد بنا به تصمیم کمیته برگزاری مسابقات، آقایان کت و شلوارپوش ورزش ایران و آن‌ها که چمدان‌هایشان همیشه برای سفر بسته است، زیاد نمی‌توانند امیدوار باشند که پاریس را ببینند، اما حتی در این شرایط هم باید نگران بود.

تجربه تمام اعزام‌های قبلی ثابت می‌کند آقایان برای سفر‌های بی‌خاصیت و بی‌بهره خود حاضرند حتی قید اعزام نفرات مهم را بزنند تا خودشان سفر خارجی را از دست ندهند.

هنوز یادمان نرفته که در مسابقات المپیک قبلی یا حتی مسابقات آسیایی چگونه مربیان تخصصی برخی ورزشکاران اعزام نشدند، اما در عوض برخی آقایان بی‌خاصیت ورزش به اسم شرکت در جلسات و رایزنی برای پیشرفت ورزش فقط در سالن‌های مسابقات چرخ بی‌خود زدند یا در بازار‌ها مشغول خرید سوغات بودند.

حالا هم این مسئله وجود دارد؛ کاروان ایران کوچک شده است. در المپیک قبلی 68 سهمیه داشتیم و برای المپیک پاریس فعلاً 31 سهمیه، اما سؤال اینجاست که آیا با وجود قوانین کمیته برگزاری تعداد همراهان کاروان ایران هم مثل تعداد ورزشکاران آن کم خواهد شد یا اینکه آقایان به بهانه‌های مختلف سر از پاریس درمی‌آورند و یک مسافرت خارجی دیگر هم با هزینه بیت‌المال به تعداد مسافرت‌های خارجی‌شان اضافه می‌کنند؟!

انتهای پیام/