کدام ورزش ها برای مبتلایان به کبد چرب اهمیت دارد؟

کبد چرب بیماری شایعی است که این روزا بسیاری از افراد درگیر آن هستند و یکی از راه های پیشگیری و درمان ورزش محسوب می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، کبد چرب در بدن انسان دلایل فراوانی از جمله چاقی و دیابت دارد که این عوامل باعث می شود که یک فرد به بیماری کبد چرب دچار شود، به گفته پزشکان این بیماری داروی خاصی ندارد و فقط با تغذیه مناسب و ورزش می توان از این بیماری جلوگیری کرد.

روش های جلوگیری و درمان کبد چرب

ورزش کردن یکی از راه های درمان یا جلوگیری از کبد چرب است که یک فرد می تواند با داشتن تغذیه مناسب و روزی 40 دقیقه پیاده روی از این بیماری خطرناک پیشگیری کند،ورزش کردن برای افراد دارای اضافه وزن باعث کاهش وزن شده و می تواند این بیماری با رعایت رژیم غذایی مناسب جلوگیری کند.

برای درمان کبد چرب ورزش خاصی توصیه نشده است و این افراد ممنوعیتی برای ورزش کردن ندارند اما طبق توصیه پزشکان به بیماران مبتلا به کبد چرب این افراد يا باید هر روز 20 دقيقه ورزش کنند يا يک روز درميان يک ساعت به انجام فعاليت‌هاي ورزشي بپردازند. بيماران بايد بدانند که ورزش بايد مداوم انجام شود تا تاثيرگذار باشد نه اينکه 2 روز آن را انجام دهند و 3 روز انجام ندهند. ضمن اينکه لازم نيست اين 20 دقيقه يا يک ساعت، مداوم باشد، بيمار مي‌تواند 2 تا 10 دقيقه يا 4 تا 15 دقيقه ورزش کند.

اين توصيه به‏ خصوص براي افرادي است که به دليل مشکلات اسکلتي‌-عضلاني قادر به ورزش طولاني نيستند. فرد يا بايد سريع راه برود يا از سربالايي بالا برود و… تا به بدن فشار بيايد و عرق کند، ضربان قلبش تند شود و به نفس‌نفس زدن بيفتد. چنين ورزش‌هايي هم وزن را پايين مي‌آورد و هم کبد چرب را بهبود مي‌بخشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: تاثیر ورزش در سلامت قلب و عروق
تاثیر ورزش بر پیشگیری از کرونا
دستورالعمل کشوری رویارویی با ویروس کرونا
چگونه با کرونا مقابله کنیم