کرمانی مقدم: من که بازنشسته شده‌ام خطرناک‌تر از مهاجم پرسپولیسم

به گزارش گروه ورزشی لحظه ؛  مرتضی کرمانی مقدم در خصوص شکست پرسپولیس ۱۰ نفره مقابل سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: فکر می‌کنم باعث باخت پرسپولیس در این بازی لئاندرو پریرا بود. یک بازیکن حرفه‌ای باید بداند وقتی مقابل رقیب مستقیم قهرمانی بازی داریم باید به شکلی بازی کند که بی‌دلیل اخطار نگیرد چه رسید به اینکه اخراج شود. در همان یک نیمه‌ای که مهاجم برزیلی بازی کرد هم کار خاصی انجام نداد و کمکی به تیم نکرد. پریرا خیلی ضعیف بود و اگر بازیکنی مانند من که بازنشسته شده به جای او بازی می‌کرد بهتر عمل می‌کرد. در نیمه دوم یحیی گل‌محمدی تعویض شجاعانه‌ای کرد و آل کثیر را به زمین فرستاد تا تیم مهاجم هدف داشته باشد. جالب اینکه تیم بهتر از نیمه اول بازی کرد چون پریرا در زمین نبود و با بازی ضعیف خود به حریف کمک نمی‌کرد.

شک نکنید عامل باخت پریرا بود

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: ای کاش پرسپولیس زودتر گل می‌خورد تا فرصت جبران داشته باشد. شک نکنید عامل باخت پریرا بود و نمی‌دانم این بازیکن بر چه اساسی جذب شده است. فکر می کنم یک مقدار داوری ایراد داشت. در برخی جاها به ضرر پرسپولیس سوت می‌زد. روی اخراج پریرا هم داور عجله کرد. می‌توانست آن صحنه را کنترل کند و کارت زرد دوم را به پریرا ندهد. در این چند هفته داوری از پرسپولیس خیلی امتیازات را گرفته است. تیم باید قوی‌تر ظاهر شود تا به خاطر اشتباهات داوری بازنده نشود. پرسپولیس مستحق باخت نبود و اگر باخت دلیلش مهاجم برزیلی بود.

هنانوف در خط حمله موثرتر از پریرا خوهد بود

وی در مورد اینکه محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفته بود «لئاندرو پریرا بهتر از یورگن لوکادیاست» اما این بازیکن برزیلی هنوز کاری برای پرسپولیس انجام نداده در حالی که لوکادیا بسیار درخشان ظاهر شد، عنوان کرد: شاید به نظر محمدی پریرا بهتر است. شاید فیلم‌های این مهاجم را دیده بودند و فکرکردند می‌تواند بهتر از لوکادیا باشد، ولی هر چه بوده در این چند بازی که پریرا ذخیره وارد زمین شده یا از ابتدا بازی کرده یک بازیکن مبتدی و ساده‌ای است. یعنی اگر وحدت هنانوف که مدافع است در خط حمله به جای پریرا قرار می‌گرفت خیلی مؤثرتر بازی می‌کرد. من که چیزی از این مهاجم برزیلی ندیدم ولی شاید اگر لیگ تمام شود چیزی از این مهاجم دیدیم.

نمی‌توان گفت قهرمانی از پرسپولیس دور شده است

کرمانی مقدم در خصوص اینکه پرسپولیس می‌تواند فاصله ۴ امتیازی را با سپاهان از بین ببرد و به قهرمانی برسد، تصریح کرد: نمی‌توان از حالا گفت که قهرمانی از پرسپولیس دور شده چون هنوز ۷ بازی باقی مانده است. هزار اتفاق در فوتبال می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست. هنوز زود است که بگوییم پرسپولیس قهرمان نمی‌شود. باید چند هفته دیگر بگذرد، با اینکه بازی‌های پرسپولیس از سپاهان سخت‌تر است. پرسپولیس مرد روزهای سخت است، با اینکه دست یحیی گل‌محمدی خالی است و دیدیم که سپاهان روی نیمکت هم نفرات خوبی داشت. ضمن اینکه گل‌محمدی در جذب بازیکن خارجی هیچ‌وقت شانس نداشته است. با این حال باید منتظر ماند چون تجربه ثابت کرده اتفاقات غیرمنتظره به کمک تیمی که تا لحظه آخر می‌جنگد خواهید رسید.

انتهای پیام/