کریس رونالدو در چه صورت می‌تواند رکورد جاودانه علی دایی را بشکند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه،  شاید کمتر هوادار فوتبالی تصور می‌کرد که روزی علی دایی نه تنها بتواند آقای گل دنیا شود بلکه این عنوان باارزش را سال‌ها در اختیار خود داشته باشد و حفظ کند.

کریس رونالدو شب گذشته با “پوکر” مقابل لیتوانی تنها ۱۶ گل تا رسیدن به رکورد جاودانه‌ی دایی فاصله دارد و با دیدارهای آسانی که تیم ملی پرتغال مقابل لوکزامبورگ و اوکراین و لیتوانی در پیش دارد هیچ بعید نیست کریس بتواند در پایان سال ۲۰۱۹ به یک قدمی علی دایی برسد.

در صورتی که تیم ملی پرتغال بتواند مجوز صعود به رقابت های یورو ۲۰۲۰ رو کسب کند چند بازی رسمی دیگر به دیدارهای ملی رونالدو اضافه خواهد شد و حداقل پنج شش دیدار دوستانه نیز پیش از آغاز این رقابت ها نیز در دستور کار سرمربی قرار خواهد گرفت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد رونالدو با حفظ شرایط فیزیکی‌فعلی در پایان سال ۲۰۲۰ رکورد علی دایی را با ۱۰۹ گل خواهد شکست.

گفتنی‌است علی دایی در پایان سال ۲۰۰۶ با روی کار آمدن امیر قلعه نویی دیگر به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشد و فدراسیون فوتبال بازی خداحافظی برای بهترین گلزن دنیا نیز ترتیب نداد تا خداحافظی باشکوهی از بازی های ملی داشته باشد.

این رکورد درحالی به علی دایی رسید که مهاجم‌شماره ۱۰ ایران به مدت ۱۲ سال برای ایران بازی کرد و این تعداد گل را در ۱۴۹ مسابقه ملی به ثمر رساند. رونالدو اما همین حالا از ۱۵۵ بازی ملی هم عبور کرده است و از لحاظ میانگینی،دایی در هر صورت اوضاع بهتری دارد.

منبع: فارس