کریمی:خیلی سخت است از جیب خودتان میلیاردی هزینه کنید که بدون برگشت است

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت:به دور از تعارفات فردا بازی بسیار جذاب و سنگینی خواهد بود، تیم های رده سوم و چهارم در تمام دنیا حساسیت خاصی دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از بازی تراکتور مقابل استقلال اظهار داشت: به دور از تعارفات فردا بازی بسیار جذاب و سنگینی خواهد بود. تیم های رده سوم و چهارم در تمام دنیا حساسیت خاصی دارد.

وی افزود: درست است که تیم چهارم هم شانس کسب سهمیه دارد اما در همه جا رقابت سه تیم اول جذاب است. فردا همین قاعده حاکم است. استقلال تیم بسیار خوبی دارد و اگر ژستد را گرفته باشند تیمشان فوق‌العاده می‌شود.

کریمی تصریح کرد: بازی‌های دو هفته اول را دیدم، استقلال تیم بسیار خوبی است و امسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تیم ما هم منهای بازی اول که مشمول باز شدن پنجره بود، تیم خوبی است. قرار بود پنجره باز شود و خیلی هم تلاش شد. تسویه حساب هم کردیم اما باز نشد. مجبور شدیم در دفاع وسط از بازیکن جوان استفاده کنیم.

سرمربی تراکتور گفت: تیم کارکرده‌ای داریم که می‌تواند در لیگ رقیب بقیه تیم‌ها برای کسب سهمیه باشد. با علم به اینکه سه امتیاز را از دست دادیم، اما شانس کسب سهمیه هستیم. فردا بازی زیبا و خیلی سنگینی خواهد بود. با بررسی دو تیم تصورم این است که بازی خیلی نزدیک باشد و امیدوارم تماشاگران بازی زیبایی را ببینند.

کریمی در خصوص شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: از نظر زمانی برگزار بازی‌ها دست خودشان نیست. تعطیلی‌هایی برای تیم ملی و همچنین مناسبت‌های ملی داریم که اجتناب ناپذیر است.از رئیس سازمان لیگ و مسئول برگزاری مسابقات شناخت دارم. دقیق و منظم هستند. سازمان لیگ جا افتاده و درک می‌کند‌.

سرمربی تراکتور با اشاره به سوابق رئیس سازمان لیگ عنوان کرد: حیدر بهاروند بازیکن، سرپرست و مدیر باشگاه هم بوده، همه چیز را لمس می‌کند. بدون بازی، آمادگی تیم را حفظ کردن خیلی سخت است. سازمان لیگ هم تلاشش را می‌کند که بازی‌ها منظم برگزار شوند.  ما هم آمادگی همه نوع همکاری را داریم. اگر چه فشار زیاد می‌شود اما باید همیاری کنیم که به موقع بازی‌ها برگزار شوند.

وی در خصوص بحث تبلیغات محیطی اظهار داشت: در تمام دنیا بخش اعظمی از درآمد تبلیغات محیطی است. تنها کشور محروم ما هستیم. مگر می‌شود سازمان لیگ از باب حمایت، تبلیغات محیطی را برای ما انجام ندهد؟ تیم‌های خصوصی شرایط سختی دارند. برای تیم‌های دولتی بودجه‌ خاصی در نظر گرفته می‌شود. از همه نهادها و وزیران که برای چرخیدن چرخ فوتبال سرمایه گذاری می‌کنند تشکر می‌کنم ولی من امروز به عنوان نماینده یک تیم خصوصی اینجا هستم. تبلیغات محیطی را بگیرند دیگر سازمان لیگ چه کاری می‌تواند برای ما انجام بدهد؟ دیگر چگونه می‌خواهد دست بخش خصوصی را بگیرد؟

وی افزود: حتی می‌خواهم که صداوسیما پیگیری کند تا بلافاصله بعد از هر مسابقه نسبت به تسویه اقدام شود. با توجه به تغییر مدیریت صداوسیما فکر می‌کنم این مساله که از بحث حق پخش تلویزیونی هم منتفع شویم، انجام شود. درآمد دیگری نداریم. باشگاه‌ها این شرایط را ندارند که روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنند. سازمان لیگ باید با تیم‌ها به ویژه تیم‌های خصوصی همکاری کند. تیم‌های دولتی هم روزی نگاهشان به سمت خصوصی می‌رود و آن موقع قدر پول‌ها را می‌دانند. آن موقع می‌شود تیمی را با ۴۰میلیارد تومان بست.

سرمربی تراکتور با اشاره به تلاش‌های مالک این باشگاه عنوان کرد: امثال زنوزی کم پیدا می‌شوند. خیلی سخت است هرسال از جیب خودتان میلیاردی هزینه کنید که بدون برگشت است یا برگشت خفیفی دارد. باید با این افراد همیاری کرد. سعی کنیم تعدادشان را بیشتر کنیم نه اینکه رنجیده خاطر شوند. زنوزی هم زحمت می‌کشد. ممکن است در مقاطعی نامتعادل و بی مطالعه هزینه شده باشد که آن هم برطرف می‌شود. ان‌شاالله از این بعد شاهد چنین مسائلی نباشیم. باید از بخش خصوصی که می‌تواند کار کند دعوت کنیم جلو بیاید. همه چیز باید حرفه‌ای باشد. سازمان لیگ و صداوسیما باید با باشگاه‌ها همسو شوند.

کریمی در مورد اظهارات ساکت الهامی مبنی بر اینکه چندسال پیش در اثاث کشی چند فیلم فوتبال را با خودش برده بود، گفت: ساکت راست می‌گوید. ۶سرمربی الان، اثاث کش بودند! خیلی هم زور داشتند. یخچال و فریزر و… ما قدرت آن‌ها را نداریم! هرکدام بار سنگینی مثل تردمیل را می‌بردند! الان هر  پنج شش نفر در لیگ برتر موفق هستند. آن فیلم‌ها دو سه چمدان بودند اما ساکت با تهدید آن‌ها را آورد و استفاده هم کرده بود. خداراشکر بچه‌های ما از آن‌مکتب در مصدر کار هستند.

سرمربی تراکتور در مورد غایبین تیمش برای بازی فردا گفت: عباس زاده مصدوم است و او را فردا نداریم ولی هادی محمدی به تمرین آخر رسید. باید با کادرفنی همفکری کنیم. مشکلی نداریم. از ۱۴نفر اول تیم، ۱۱نفر رفتند. سه کاپیتان تیم ملی جدا شدند و بقیه هم سابقه ملی داشتند و جزو بهترین‌های لیگ بودند. تعدادی بازیکن جوان اضافه کردیم. بعد از لیگ قهرمانان اسیا با فراغ بال برای سال جدید کار کردیم. به خاطر پنجره نتوانستیم از بازیکنان جدید استفاده کنیم. آن‌ها شاید از نظر اسمی در سطح جداشده‌ها نباشند اما آینده دار و جوان هستند که در سال‌های آینده خیلی از آن‌ها بیشتر خواهید شنید.

کریمی با اشاره به شیوع کرونا گفت: سازمان لیگ طرحی اجرا کند که همه اعضای کادرفنی بتوانند به نشست بیایند و فقط سرمربی تیم نباشد. امروز به خاطر شما (خبرنگاران) آمدم. بیماری زمینه‌ای دارم و کرونای سختی هم گرفته بودم. امروز با خانه مهدی تارتار رفتم و او نیز خیلی مشکل داشت. دیسک کمرش صدمه دیده و نمی‌توانست حتی بنشیند. دلیلی ندارد در نشست خبری شرکت کند.

وی افزود: من مجوز هم دارم که در نشست شرکت نکنم اما خواستم به شما بی احترامی نشود. مردم باید کرونا را جدی بگیرند. زندگی آدم را فلج می‌کند. با الحمدالله و ان‌شاالله ماشاالله هم درست نمی‌شود. اثراتش ماندگار است. خیلی‌ها که اوایل گرفتند هنوز مشمول تبعاتش هستند. من شب اول ۵درصد ریه‌ام درگیر بود و تا فردا صبحش ۴۰درصد درگیر شد. مردم باید بهداشت را رعایت کنند.

کریمی با اشاره به اثرات کرونا تصریح کرد: مقداری به حافظه من صدمه زد که البته به نفعم شد. نمی‌دانم کدام قسمت حافظه من صدمه دید که بدهی‌ها را یادم رفته و فقط طلب‌هایم یادم مانده است! دکتر گفت خداکند ما هم از این کرونا بگیریم!

وی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پیگیر باشد. ما به عنوان پرتماشاگرترین تیم استادیومی هستیم. ممکن است در بازی استقلال یا پرسپولیس با یک تیم پایین جدولی تماشاگر کمی بیاید اما برای تیم ما اینطور نیست. حاضر نیستیم طرفدارانمان دچار مشکل شوند. بیشتر هم خودمان ضرر می‌کنیم اما اگر جانشان به خطر می‌افتد حاضر نیستیم  از یار دوازدهم بهره مند شویم. باید صبر کنیم تا ان‌شاالله این ویروس منحوس از کشور برود و بعد از آن تماشاگران به استادیوم‌ها برگردند تا شاهد رقابت زیبا باشیم اما باید به فکر حفظ حان تماشاگران باشیم.

انتهای پیام /