کشتی‌گیر طلایی صربستان غایب بزرگ مسابقات جهانی

زورابی داتوناشویلی کشتی‌گیر وزن ۸۷ کیلوگرم صربستان به دلیل تصادف شدید حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد را از دست داد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، مسابقات جهانی 2023 روزهای 25 شهریور تا 2 مهر ماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. تیم‌های آمریکا و ترکیه سال گذشته در همین کشور عنوان قهرمانی دو رشته آزاد و فرنگی جهانی را از آن خود کردند.

صربستان که برای اولین بار میزبان مسابقات جهانی بزرگسالان شده بود، سال گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست با سباستین ناد در 63 کیلو، ماته نِمِس در 67 کیلو، علی ارسلان در 72 کیلو و زورابی داتوناشویلی در 87 کیلوگرم رکورد تاریخی و جالب چهار طلا را به دست آورد. این تیم که با 6 کشتی‌گیر در مسابقات کشتی فرنگی جهانی 2022 شرکت کرده بود، با 110 امتیاز در رده سوم و بالاتر از ایران ایستاد.

امسال اما میزبان با بدشانسی بزرگی در آستانه مسابقات جهانی مواجه شده است. زورابی داتوناشویلی که یکی از چهار طلایی صربستان در سال گذشته بود، چندی پیش دچار تصادف شدید شد و به دلیل آسیب‌دیدگی روده و انجام عمل جراحی، حضور در مسابقات جهانی امسال را از دست داد. صرب‎‌ها امیدوار بودند داتوناشویلی بتواند دوره درمان را طی کرده و برای آنها کشتی بگیرد، اما وضعیت فعلی او گویای غیبتش در مسابقات جهانی 2023 است.

زورابی داتوناشویلی سال گذشته با شکست بیسلطانوف دانمارکی، قهرمان جهان شده بود. نماینده ایران در این وزن در سال گذشته ناصر علیزاده بود که عنوان پنجمی جهان را به خود اختصاص داد. این کشتی‌گیر امسال هم نماینده 87 کیلوگرم ایران در بلگراد است.

انتهای پیام/