کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان| یک طلا و یک برنز دیگر در انتظار نمایندگان ایران در 5 وزن دوم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان که از روز گذشته (سه‌شنبه) در شهر تالین استونی آغاز شده است، امیرحسین زارع در وزن  125 کیلوگرم با برتری مقابل رقبا راهی دیدار نهایی شد. علیرضا عبدالهی نیز در وزن 92 کیلوگرم نیز با برتری در گروه بازنده ها (شانس مجدد) به دیدار رده‌بندی رسید و امشب برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت.

* نتایج نمایندگان کشورمان در 5 وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم

 مهدی شیرازی در دور نخست مقابل محمد کلیش از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 دولت تاژی بایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله مقابل گابریل تاگ از آمریکا با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، شیرازی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم

 محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 از سد داوود علیزالاف از بلاروس گذشت، اما در دور  سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 14 بر 7 مغلوب داوید کار از کشور آمریکا شد که با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، نخودی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل دیوید بیتانوف از روسیه با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم

 سجاد حبیبی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر از سد ماگومد آسیاتیلوف از آذربایجان گذشت. وی در دور دوم مقابل شوتارو یامادا از ژاپن با نتیجه 6 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 6 بر یک مغلوب ترنت هیدالی از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، حبیبی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم

 علیرضا عبداللهی در دور نخست با نتیجه 9 بر 2 مغلوب آلان باگایف از روسیه شد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. وی ابتدا در این گروه پولات پولاتچی از ترکیه را با نتیجه 14 بر 11 شکست داد و سپس با نتیجه 4 بر صفر از سد آسخاب حمزاتوف از آذربایجان گذشت. عبداللهی امشب در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز مقابل ارطغرل آگجا از آلمان قرار می‌گیرد.

در وزن 125 کیلوگرم

 امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر هوانس ماقاکیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل احمد محمد خلیل از مصر با نتیجه 12 بر 2 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله با نتیجه 11 بر یک از سد آلن خوبولوف از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار ماسون پاریس از آمریکا است.

مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان فوق امشب (چهارشنبه) برگزار می‌شود.

در پایان مسابقات 5 وزن نخست، امیرحسین مقصودی و عباس فروتن در اوزان 65 و 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمدصاق فیروزپور نیز در وزن 70 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

بدین ترتیب در پایان مسابقات 5 وزن اول و روز نخست تیم روسیه با 83 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و تیم ایران با 67 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. 

تیم‌های ترکیه، آذربایجان، ژاپن و ارمنستان نیز به ترتیب با 43، 40، 39 و 38 امتیاز در جایگاه های سوم تا ششم حضور دارند.

منبع: فارس