کشتی قهرمانی جهان‌‌| توقف طاهری و ساروی در یک چهارم نهایی/ در انتظار شانس مجدد

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، رقابت های 3 وزن دوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شده است که نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفته اند.

وزن 63 کیلوگرم

میثم دلخانی با نتیجه 5 بر 3 مقابل جین وونگ جانگ از کره جنوبی به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت و امشب در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز با اسلاویک گالستیان از ارمنستان مبارزه خواهد کرد.

وزن 67 کیلوگرم

در این وزن حامد تاب نماینده 67 کیلوگرم ایران که به مصاف بوره رو از کوبا رفت و در نهایت با نتیجه 9 بر 0 متحمل شکست شد و باید برای ادامه کار منتظر حضور حریفش در فینال باشد.

* نتایج سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 72 کیلوگرم

 امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه 9 بر یک مغلوب لومادزه از گرجستان شد و باتوجه به شکست نماینده گرجستان در مرحله بعد مقابل سلیمانوف از آذربایجان کاویانی نژاد حذف شد.

در وزن 55 کیلوگرم

 که 20 نفر حضور دارند، پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد شریف کلیچ از ترکیه گذشت، اما در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر مغلوب الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل نماینده ژاپن، ناصرپور حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم

 که 39 کشتی گیر شرکت کرده اند، رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف زاخاری برگ از سوئد می‌رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار ختسوریانی از گرجستان و عباس اف از آذربایجان خواهد رفت. دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان و ژان بلینیوک دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از اوکراین از کشتی گیران مطرح حاضر در گروه طاهری هستند.

رامین طاهری در دور دوم مقابل زاخاری برگ از سوئد با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید.

پیروزی 6 بر 0 طاهری مقابل عباس اف از آذربایجان

رامین طاهری نتوانست مقابل حریف آلمامی خود دنیس کودلا به پیروزی برسد و با نتیجه 1 بر 1 بازی را واگذار کرد.

در وزن 97 کیلوگرم 

محمدهادی ساروی در دور نخست با پیتر اوهلر از آلمان مبارزه می‌کند که در صورت برتری در این مسابقه در دور بعد به مصاف کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان خواهد رفت. گابریل روسیلو کایند از کوبا، بالاژ کیس دارنده مدال های طلا و برنز جهان از مجارستان، آرتور آلکسانیان، قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان در گروه ساروی هستند.

محمد هادی ساروی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشورمان در دور نخست مقابل پیتر اوهلر از آلمان با نتیجه 5 بر 1 به پیروزی رسید.

ساروی مقابل کریل میلوف از بلغارستان با نتیجه 7 بر 3 پیروز شد.

پیروزی 5 بر 4 ساروی مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا

محمد هادی ساروی با نتیجه 4 بر 3 مقابل آرتور آلکسانیان از ارمنستان مغلوب شد.

وی برای ادامه کار و کسب سهمیه المپیک باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد.

خبرنگار:سینا دلاوری