کمیته ملی المپیک فدراسیون ها را تشویق و تنبه کرد

فدراسیون‌هایی که به وعده خود در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ عمل نکردند، پول کمتری به نسبت سایر فدراسیون‌ها دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه  مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست هیئت اجرایی که روز گذشته برگزار شد، گفت که در این جلسه بحث متمم بودجه حدود پنجاه میلیارد تومانی برای فدراسیون‌ها مطرح شد و ارزیابی بازی‌های آسیایی و رشته‌های المپیکی و شانس کسب سهمیه المپیک در میزان بودجه اختصاص یافته در نظر گرفته شده است.

بعد از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران از تشویق فدراسیون‌های موفق در این بازی‌ها و تنبیه فدراسیون‌های ناکام خبر داد و گفته بود: «فدراسیونی که موفق بوده تشویق می‌شود و بودجه بیشتری می‌گیرد و آنکه شعار داده از نظر مالی تنبیه خواهد شد. فدراسیونی که خوب کار کرده باید حمایت مالی خوبی را دریافت کند».

در نشست هیئت اجرایی روز گذشته این تشویق و تنبیه‌ها در بحث بودجه اعمال شده است. بدین ترتیب فدراسیون‌های ناکام در بازی‌های آسیایی و آنهایی که نتوانستند وعده‌های مدال خود را محقق کنند و فاصله زیادی با پیش‌بینی‌های خود داشتند با وجود اینکه از فدراسیون‌های المپیکی محسوب می‌شوند، در بحث بودجه تنبیه شدند و بودجه کمتری دریافت می‌کنند.

با تصمیم کمیته، فدراسیون‌های موفق بیشترین بودجه را می‌گیرند و هر چه عملکرد فدراسیون‌ها ضعیف‌تر بود بودجه کمتری هم به آنها تزریق شد. بر این اساس کشتی بیشترین بودجه را به اختصاص داده است.

اعضای هیئت اجرایی اختیار 5 میلیارد دیگر را به خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک دادند تا متناسب با صلاحدید و اضافه بر 50 میلیارد تومان گفته شده، به فدراسیون‌ها اختصاص دهد. در واقع مرحله جدید پرداختی به فدراسیون‌ها بیش از 55 میلیارد خواهد بود