کنگره شهدای ورزشکار برگزار شد/از پیشنهاد هاشمی تا خروج زودهنگام دبیر+عکس

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دومین کنگره شهدای ورزشکار امروز در وزارت ورزش با حضور وزیر، معاونان و مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

* در این نشست کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک نیز حضور داشت. علیرضا دبیر رئیس جدید فدراسیون کشتی هم در این کنگره شرکت داشت. دبیر بعد از مدتی نشست را ترک کرد.

* مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در این مراسم حضور داشت.

* عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش دقایقی را صحبت کرد. وی در این کنگره گفت: ما جلسات متعددی را در کنگره اول داشتیم. اعضای ستاد کنگره و جمعی از ورزشکاران با رهبر انقلاب دیدار داشتند. بیش از ۳۰۰ یادواره در سطح شهرستان و استان ها برگزار کرده‌ایم.

* سردار آذرنوش در این کنگره گفت:

اثری که مجموعه برنامه های ساخته شده درباره شهدا دارد بسیار زیاد بود. قهرمانان رزمی، فوتبال و … صحبت هایی را داشتند. مثلا حدادی می‌گفت نمی‌دانستم دوومیدانی شهدای زیادی دارد و افتخار می‌کنم در این رشته هستم. 

* ستاد عالی کنگره شهدای ورزش کشور با ریاست وزیر ورزش تشکیل شده است. این ستاد هر ۶ ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

* کیومرث هاشمی با اشاره به اینکه پیش از این از خانواده های شهدای مدافع حرم ورزشکار تجلیل شده، گفت:

پیشنهاد من این است عنوان کنگره را به “شهدای ورزشکار جهان اسلام” تغییر دهیم و از خانواده های شهدای کشورهای دیگر تجلیل کنیم.

* سیدرضا صالحی امیری در صحبت های خود در این کنگره گفت:

اگر خیر و برکتی در نظام هست مربوط به شهداست. مجموعه وزارت ورزش همه وفادار به آرمانهای شهدا هستند. اینکه ما دور هم جمع شده ایم به منزله خانواده بودن است. می توانیم شیوه های جدید خلق کنیم که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. مثلا کلیپ هایی از شهدا ساخته و در فضای مجازی پخش شود.

* وی افزود:

معتقدم به جای نامیدن یک روز برای کنگره، جریان این کنگره را داشته باشیم و با ساختن کلیپ های یک دقیقه ای ۵۰ میلیون نفر می توانند آن را مشاهده کنند، در این صورت پیام ما منتقل می شود. تولید رمان، شعر و ادبیات بسیار تاثیرگذار است. بحث تحریک نسل جوان که در دایره شهدا قلم به دست بگیر مهم است.

* مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این کنگره اظهار داشت:

همه با انگیزه بالا اعلام آمادگی کرده اند تا به برگزاری دومین کنگره کمک کنند. وزارت ورزش هم با همکاری کمیته المپیک و پارالمپیک در این نشست هستند چون دلسوز هستند تا ارزش های دفاع مقدس را به نسل های آینده منتقل کنیم. داستان جنگ تحمیلی یک دوره بسیار پرافتخار است که در چند سال گذشته شاهد چنین عظمت و سربلندی ملت ایران نبودیم. امروز اگر در یک منطقه بسیار متلاطم هستیم و کسی نمی تواند تمامیت عرضی ما را تهدید کند به خاطر شهیدان است. 

* وزیر ورزش یادآور شد:

بعد از گذشت ۳۱ سال از جنگ تحمیلی و با برگزاری کنگره و جشنواره های مختلف، زوایای دفاع مقدس و ارزش های به دست آمده را نتوانستیم به نسل های آینده منتقل کنیم. ما باید به نسل جدید بگوییم در ابتدای تجاوز و جنگ تحمیلی ما با ابتدایی ترین سلاح ها مقابل مجهزترین امکانات دشمن ایستادیم. 

* سلطانی تاکید کرد:

باید بازنگری اساسی در مراسمی که برای شهدا و دفاع مقدس هست صورت بگیرد و ما باید با تکنولوژی بتوانیم تاثیرگذار باشیم. حتما چتر کنگره باید روی همه شهدای ورزشکار باشد. از این نترسیم با بزرگ شدن چتر هزینه ها زیاد می شود. کار محتوایی بسیار اهمیت دارد. چاپ کتاب، بنر و تهیه فیلم تاثیرگذار است اما هر چقدر محتوایی تر باشد بهتر است. 

منبع: فارس