کورت زوما به حیوان آزاری متهم شد/ بازیکن وستهام به اشد مجازات محکوم خواهد؟

بازیکن تیم فوتبال وستهام، به حیوان آزاری متهم شد و احتمالا تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، کورت زوما بازیکن تیم فوتبال وستهام، که به حیوانات حیوان‌آزاری متهم شده است، احتمالاً مورد تحقیق و بازرسی پلیس انگلیس قرار خواهد گرفت.

مجازات جرم حیوان آزاری در انگلیس، شش ماه تا پنج سال حبس است و اگر دادگاه این بازیکن را مجرم بشناسد، احتمالا او را به اشد مجازات محکوم خواهد کرد.

ویدیویی که به تازگی در فضای مجازی دست به دست شده، روایت اتفاقی بود که ناراحتی و اعتراض بینندگان را به همراه داشت.

فیلم منتشر شده، تصاویر گربه‌ای را نشان می‌دهد که در اتاق غذا خوری می‌دود و کسی او را دنبال می‌کند، اما این تنها موضوع ناراحت کننده ویدیو نیست، تمام این اتفاقات مقابل چشم یک کودک رخ می‌دهد و همین حساسیت موضوع را چند برابر می‌کند.

در ادامه فیلم، یک جفت کفش به طرف این حیوان پرت می‌شود و گربه با اظطراب به دنبال راه فرار می‌گردد. آزار این حیوان بی پناه به این جا ختم نمی‌شود و در ادامه، در حالی که گربه در آغوش کودک است مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و از آغوش او بیرون کشیده می‌شود. در فیلم منتشر شده لحظاتی از شوت شدن گربه! و پرتاب کردن او نیز دیده می‌شود. چیز دیگری که باعث عصبانیت حامیان حیوانات شده صدای خنده کسی است که فیلم را ضبط کرده است.

این ویدیو بعدازظهر یکشنبه، یک روز بعد از پیروزی وستهام در دور چهارم جام حذفی در کیدرمینستر، در خانه مدافع این تیم، زوما کورت ضبط شده است.

موضوع تناقض آمیز این است که زوما در صفحه اینستاگرام خود، موسسه خیریه‌ای را تبلیغ می‌کند که سال گذشته برای بازسازی محوطه پناهگاه ببرها ۲۰ هزار دلار در فرانسه جمع آوری کرد.

این پناهگاه برای گربه‌های بزرگی مانند ببر و شیر طراحی شده است که از دست صاحبان بد رفتار خود نجات داده شده اند، اما توانایی زندگی در طبیعت را ندارند.

موسسات خیریه پس از انتشار این فیلم، ستاره ۲۷ ساله لیگ برتر انگلیس را مورد انتقاد قرار داده اند و احتمال دارد زوما تحت تحقیقات جنایی و پیگرد قانونی قرار بگیرد.

زوما پس از این انتشار این ویدیو نوشت: هیچ عذری برای رفتاری که انجام دادم وجود ندارد و من صمیمانه از همه عذخواهی می‌کنم. به تمام کسانی که از دیدن این ویدویو ناراحت شده اند اطمینان می‌دهم ۲ گربه کاملا سالم هستند. تمام اعضای خانواده ما گربه‌ها را دوست دارند و به همه اطمینان می‌دهم این رفتار دیگر تکرار نخواهد شد.

باشگاه فوتبال وستهام با انتشار بیانیه ای، عمل خشونت آمیز و غیر اخلاقی مدافع خود را محکوم کرد و نوشت: ما با او برخورد کردیم. عمل او از سوی ما محکوم شده است و این تیم هیچ خشونتی را نمی‌پذیرد.

ظاهرا این بازیکن ۳۰ میلیون پوندی از اینکه بنگال «نژاد گران قیمتِ گربه اهلی که شبیه پلنگ کوچک است»، خانه او را خراب کرده است خشمگین بود. به گزار یک منبع آگاه کرت از دست گربه عصبانی شده بود، زیرا او به طور تصادفی یک گلدان را شکسته و به وسایل آشپرخانه صدمه زده بود.

این فیلم ناراحت کننده توسط برادر زوما، در خانه چند میلیون پوندی این بازیکن فیلم برداری شده است.

یکی از سخنگویان RSPCA، یکی از بزرگترین موسسات خیریه انگلیس گفت: “این یک ویدیو بسیار ناراحت کننده است. لگد زدن، ضربه زدن یا سیلی زدن به حیوان، برای تنبیه یا غیر آن، هرگز قابل قبول نیست.»

بیشتر بخوانید:

تعجب بازیکنان پرسپولیس از حضور حیوانات در زمین!
آموزش مرحله به مرحله نقاشی حیوانات + فیلم
مبارزه مرگبار بوکسور با خرس

انتهای پیام/