گزارش روزنامه انگلیسی از وضعیت میزبانی قطر/ هتل‌ها کافی نیست

روز گذشته روزنامه تایمز انگلیس گزارش جالبی درباره بلیت‌فروشی جام جهانی، نحوه سفر به قطر و پروتکل‌های کرونا منتشر کرد که شاید خواندن خلاصه آن خالی از لطف نباشد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،

 جزئیات بلیت‌های فروش رفته

داده‌های فیفا نشان می‌دهد که تقاضای بلیت مدت‌هاست که از عرضه آن پیشی گرفته است، به طوری که فیفا بیش از ۳ میلیون درخواست بلیت برای فینال دریافت کرده است. در همین حال، 5/2 میلیون درخواست بلیت برای تماشای بازی گروه C بین آرژانتین و مکزیک وجود دارد و 4/1 میلیون هوادار امیدوارند در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری آل بیت، دیدار انگلیس با ایالات متحده را تماشا کنند.در نتیجه از قرعه‌کشی برای تخصیص بلیت برای کسانی که درخواست دادند استفاده می‌شود.

 ماجرای کارت حیا

کارت Hayya نوعی شناسنامه هواداران است که برای ورود به کشور و حضور در مسابقات الزامی است. همچنین این کارت، حمل‌ونقل عمومی رایگان در روزهای مسابقه را فراهم می‌کند.

جالب اینجاست که گفته شده کسانی که بین ۱۰ آبان ۱۴۰۱ تا ۳ بهمن ۱۴۰۱ به قطر سفر می‌کنند، حتی اگر برای تماشای جام جهانی هم نیایند، به کارت Hayya تأیید شده نیاز دارند.

 آیا باید واکسن زد؟

دولت قطر تابستان گذشته اعلام کرد که تمام هوادارانی که به‌دنبال حضور در مسابقات جام جهانی هستند باید به طور کامل واکسینه شوند. مسافران کاملاً واکسینه شده می‌توانند بدون قرنطینه وارد قطر شوند اما باید در ۴۸ ساعت قبل از پرواز به کشور، آزمایش منفی کرونا داشته باشند.مسافران همچنین ملزم به ارائه مدرک واکسیناسیون در بدو ورود هستند.

برای اینکه طرفداران کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شوند باید هر دو دوز واکسن فایزر، مدرنا یا آسترازنکا یا واکسن تک دوز جانسون‌اند جانسون را دریافت کرده باشند. کسانی که دوز نهایی خود را بیش از ۹ ماه پیش دریافت کرده‌اند به تزریق دوز یادآور نیاز دارند.

در حال حاضر الزام است که برنامه ردیابی افراد در قطر، Ehteraz را دانلود کرده و در هنگام سفر در سراسر کشور روی تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

 چند هتل در قطر موجود است؟

کافی نیست. خیلی ساده. تقاضا برای حضور در هتل‌ها بسیار بیشتر از امکانات موجود است. قطر، کشور کوچکی با ۲ میلیون و ۸۸۱ هزار نفر جمعیت، اتاق‌های کافی هتل ندارد. هواداران می‌توانند با استفاده از وب سایت جام جهانی قطر، اتاق‌های هتل‌های موجود را بررسی کنند. چند گزینه جایگزین وجود دارد، از جمله کشتی‌های کروز، دهکده‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای.

انتهای پیام /