هنگ کنگ 0 ایران 2؛ استارت با اقتدار

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیای 2023 از ساعت 16:30 به وقت تهران در ورزشگاه «هنگ‌کنگ» به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفت که نیمه اول این بازی با برتری تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید. تک گل تیم ملی را آزمون به ثمر رساند.

تیم ملی در این نیمه مالک توپ و میدان بود و هنگ‌کنگ با لایه‌های دفاعی قصد داشت با ضد حملات به دروازه ایران نزدیک شود. اگر چه شاگردان ویلموتس توپ و میدان را در اختیار داشتند اما آب و هوا و شرایط جوی کار را برای ملی پوشان سخت کرد تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

در نیمه دوم هنگ‌کنگ باز هم به همان شیوه نیمه اول بازی کرد و سعی در کنترل بازی داشت اما باز هم تیم ملی مثل نیمه اول روی یک حرکت خوب از جهانبخش و انصاری‌فرد به گل رسید. این اولین دیدار رسمی مارک ویلموتس با تیم ملی ایران بعد از دیدارهای دوستانه با کره جنوبی و سوریه بود و تیم ملی با 3 امتیاز به رده دوم گروه C رسید.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضابیرانوند، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی،کریم انصاری فرد، محمد حسین کنعانی زادگان،مهدی ترابی،علیرضا جهانبخش،سید مجید حسینی،سردار آزمون و رامین رضاییان

سرمربی: مارک ویلموتس

ترکیب تیم ملی هنگ کنگ:

یه هوون گوی، تانگ جیانوین، الیو، راسل، دنی، لو جان جون، هوانگ یانگ، چن جوله، لو توتو، ژو هانگ جی و ژیا ژمینگ.

سرمربی: پاتلاینن

داور: یاماماتو یودای

کمک ها: کاراکامای ساتوشی – هیراما ریو

داور چهارم: شوکری سوهایزی از مالزی

ناظر داوری: ویکواما تونگا نیما از سری لانکا

نماینده مسابقه: پارک سونگ کیون از کره جنوبی

گل اول ایران: سردار آزمون دقیقه 22

کارت زرد: تانگ کین دقیقه 39

گل دوم ایران: کریم انصاری فرد دقیقه: 54

کارت زرد: لاو چونگ دقیقه 70

کارت زرد: روبرتو خیمنز گاگو دقیقه 83

کارت زرد: کانسلا دقیقه 85

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱

اولین حمله جدی در بازی امروز در این دقیقه اتفاق افتاد و سانتر کوتاه، دقیق و دیدنی جهانبخش روی سر آزمون فرود آمد اما ضربه سر فنی مهاجم تیم ملی به سختی و روی خط دروازه توسط گلر حریف دفع شد.

دقیقه ۱۴

باز هم سردار آزمون در این دقیقه می توانست برای تیم ملی گلزنی کند اما حرکت خوب او در بین مدافعان هنگ کنگی و شوت نهایی آن راهی به دروازه حریف نیافت و با اختلاف کمی از کنار دروازه تیم میزبان به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸

در این دقیقه حریف ایران برای اولین بار توانست خود را به محوطه جریمه تیم ملی برساند اما تلاش بازیکنان این تیم برای باز کردن دروازه تیم ملی ایران راه به جایی نیافت و علیرضا بیرانوند پس از تعلل مهاجم حریف توانست توپ را از آن خود کند.

دقیقه ۲۲

ارسال خطرناک و مواج رضاییان توسط گلر حریف به سختی دور شد.

دقیقه 31

سرنگون شدن کریم انصاریفر در محوطه جریمه هنگ کنگ توسط مدافع حریف با اعتراض این بازیکن مبنی بر خطای پنالتی همراه بود که داور ژاپنی اعتقادی به این موضوع نداشت.

دقیقه 37

ضربه قیچی فوق العاده کریم انصاریفرد در آستانه ورود به دروازه با برخورد به تیرک افقی راهی به دروازه نیافت و این مهاجم بدشانس در ثبت یکی از گل‌های زیبای دوران بازیگری خود ناکام ماند.

دقیقه 39

یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه در سمت چپ نصیب ایران شد که رامین رضاییان این ضربه را به بالای دروازه هنگ کنگ نواخت و نتوانست از آن سود ببرد.

دقیقه 41

ارسال از سمت راست توسط آزمون با فرار مهدی ترابی به محوطه جریمه و ضربه سر او راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 43

دو مهاجم هنگ کنگی در دو فرصت مناسب برابر بیرانوند قصد گشودن دروازه او را داشتند که در هر دو مرحله شماره یک ایران عملکرد بهتری به جا گذاشت و آنها را ناکام گذاشت. بیرانوند در ادامه مصدوم شد و داور با قطع بازی، اجازه حضور کادرپزشکی برای مداوای وی را داد.

45 دقیقه ابتدایی دیدار برابر هنگ کنگ در مسیر انتخابی جام جهانی با تک گل سردار آزمون به سود ایران خاتمه یافت.

دقیقه 1+45

یک ضربه ایستگاهی دیگر برای ایران و اینبار علیرضا جهانبخش آن را نواخت که با اختلاف کمی از کنار دروازه هنگ کنگ راهی اوت شد.

دقیقه 46

اشتباه در خط دفاعی هنگ کنگ و دستپاچگی دروازه بان این تیم می‌توانست موقعیت مناسبی نصیب ایران کند، که در نهایت توپ از منطقه جریمه دور شد.

دقیقه 51

ارسال کرنر از سمت چپ با ضربه سر ناقص آزمون همراه شد که توپ به راحتی در اختیار دروازه بان هنگ کنگ قرار گرفت.

دقیقه 60

فرار ترابی از تله آفساید و ارسال زمینی او پشت محوطه جریمه برای سردار آزمون با ضربه کم جان این مهاجم، در اختیار گلر هنگ کنگ قرار گرفت.

دقیقه 89

اولین حرکت دژآگه با ارسال زمینی او همراه شد که مدافع هنگ کنگی در آستانه  ضربه انصاریفرد به شکلی خطرناک آن را به کرنر فرستاد.