ایران 1 – لهستان 3 / شکست شاگردان کولاکوویچ در اولین گام دور نهایی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم های ملی والیبال ایران و لهستان در دور فینال لیگ ملت های والیبال 2019 که به میزبانی شیکاگو در حال برگزاری است از ساعت 2 و 30 بامداد به وقت تهران مقابل هم قرار گرفتند. دو تیم پیش از این هم سابقه چندین و چند بازی را دارند که البته برد های تیم ملی والیبال لهستان یکی بیشتر است.

لهستانی های سفید و قرمز که مدال های زیادی در والیبال گرفته اند به عنوان تیم پنجم و آخر دور گروهی جواز بازی در فینال را گرفتند اما تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم و با اقتدار به این مرحله آمد.

ست اول – لهستان 21 – 25 ایران

بازی دو تیم با انگیزه زیاد بازیکنان دو تیم شروع شد. والیبالیست های ایرانی از همان ابتدا به راحتی امتیاز گرفتند و 3 – 0 از حریفشان پیش افتادند با این حال یکی – دو اشتباه جزئی باعث شد تا اختلاف دوتیم کمتر شود ، ضربات قدرتی و عملکرد خوب ایرانی ها در همان ابتدای کار تحسین بر انگیز بود و باعث شد تا تیم ملی ایران اولین تیمی باشد که امتیاز 8 را می گیرد.

دفاع خوب ، دریافت مناسب ، ضربات قدرتی و انگیزه فوق العاده ایران در ست اول لهستان را دچار مشکل جدی کرده بود، شاگردان کولاکوویچ با عملکرد خوب خود توانستند اختلافشان با حریف قدرتمندشان زیاد کنند و در حالی شانزدهمین امتیاز را بگیرند که اختلاف دو تیم 6 امتیاز بود.

عقاب های قرمز و سفید پس از وقت استراحت قانونی دوم تغییر رویه دادند و با ارائه بازی منطقی تر در دفاع و ضربه توانستند اختلاف را کمتر کنند و حتی به فاصله دو امتیازی ایران برسند. با این حال بازیکنان ایران بازهم به بازی خوبشان ادامه دادند و با وجود این که در لحظاتی امتیاز هم از دست دادند جریان بازی را از دست ندادند و در نهایت 25 – 21 برنده ست اول شدند.

ست دوم – لهستان 25 – 18 ایران

تیم ملی والیبال ایران در این ست هم اولین امتیاز را به دست آورد. بازی لهستان و ایران بسیار نزدیک دنبال شد هر دو تیم اشتباهاتی داشتند ، اما در ادامه سفید قرمز ها در ضربات سرویس بسیار موفق ظاهر شدند و امتیاز های خوبی هم گرفتند تا بر خلاف ست اول این بار لهستانی ها باشند که اول به امتیاز 8 می رسند ، البته این روند تا پس از وقت استراحت قانونی اول هم برای لحظاتی ادامه داشت .

بازیکنان ایرانی پس از آن که لهستان به امتیاز 10 رسید بازی خوبی در دفاع به نمایش گذاشتند و با چند حرکت مناسب روی تور و ضربات دقیق کار را به تساوی کشاندند. با این حال اشتباه در چند صحنه پیاپی و در نهایت ضربه خوب بدنورز باعث شد تا بازهم این لهستان باشد که زودتر به امتیاز 16 بازی می رسد.

بازی دو تیم در اواخر ست دوم با صحنه های جالبی از جمله عکس العمل های سرمربی لهستان در هنگامی که صحنه های مشکوک اتفاق می افتاد همراه بود. ملی پوشان ایرانی در این ست امتیاز های زیادی را روی دریافت و سرویس از دست دادند تا در نتیجه لهستان 25 – 18 برنده شود.

ست سوم – لهستان 25 -ایران 20

بازی لهستان در آغاز این ست با سرعت بیشتری همراه بود. آن ها همچنین مانند هر دو ست قبل سرویس های خوبی می زدند اما در دفاع روی تور با مشکل جدی رو به رو بودند. هر دو تیم با بازی خوبشان نتیجه را پایاپای و مساوی پیش بردند اما بازهم این لهستان بود که توانست نخستین تیمی باشد که امتیاز 8 را می گیرد.

ملی پوشان اما در ادامه نمایش بهتری داشتند و توانستند از حریفشان هم پیشی بگیرند. البته برخی بی دقتی ها در دریافت و دفاع ها بازهم باعث شد تا لهستان به ایران نزدیک شود و امتیاز بگیرد. سرانجام بازهم این لهستان بودند که امتیاز 16 و وقت استراحت قانونی دوم را گرفتند .

دفاع روی تور لهستانی ها در این ست بهتر از ایران بود و آن ها به راحتی با دفاع های خوب امتیاز لازم را کسب می کردند همچنین بی دقتی برخی بازیکنان ایرانی باعث شد تا چند موقعیت خوب از دست برود. ایگور در پایان این ست برای ایران درخواست وقت استراحت کرد اما این کافی نبود و در نهایت تیم ملی ایران 25 – 20 در این ست بازی را واگذار کرد.

ست چهارم – لهستان 25 – 22 ایران

اولین امتیاز این ست برای ایران بود. بازی دو تیم باز هم پایاپای و برابر بود بازیکنان ایرانی و لهستانی با تمام قوا در صحنه های ظاهر می شدند و همین مسئله زیبایی بازی را دو چندان کرده بود. قرمز سفید ها اما بزهم اولین تیمی بودند که امتیاز 8 را گرفتند و پس از آن هم 2 امتیاز از ایران جلو افتادند ، نمایش خوب شاگردان ایگور بازی را به تساوی کشید و پس از آن هم دو تیم با اختلاف امتیاز ناچیز جلو می رفتند.

لهستان دوباره و در حالی که دو تیم برابر بودند از ایران پیشی گرفت و نخستین تیمی بود که امتیاز 16 را به دست آورد ، روند خوب آن ها ادامه دار بود و رفته رفته شرایط بازی را سخت تر می کرد . لهستان رفته رفته اختلافش را بیشتر کرد در لحظات پایانی این ست 3 امتیازی پیشی گرفت آن ها که در دور مقدماتی بازی را 3 -2 مقابل ایران واگذار کرده بودند موفق شدند در نهایت با نتیجه 25 – 22 در این ست به پیروزی برسند و در مجموع 3 -1 برنده بازی باشند.