کشتی قهرمانی جهان| مدال برنز امامی، یزدانی و کریمی در فینال

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مرحله نیمه نهایی اوزان 61، 79، 86، 97 و فینال اوزان 70، 74، 92 و 125 کیلوگرم

وزن 61 کیلوگرم

احسان پور نماینده 61 کیلوگرم کشورمان از حضور در فینال بازماند. احسان پور فردا برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی روی تشک خواهد رفت.

وزن 89 کیلوگرم

حسن یزدانی در فینال مقابل ناظم امینه از سن مارینو با نتیجه 11 بر 0 به پیروزی رسید و به فینال راه یافت. یزدانی در فینال با حریف هندی کشتی می گیرد.

در وزن 79 کیلوگرم

بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 13 بر 10 مغلوب رشید قربان اف، دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان شد که با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر آمریکایی، تیموری از گردونه مسابقات کنار رفت. تیموری در حالی این دیدار را واگذار کرد که با نتیجه 11 بر 4 از حریفش پیش بود. در این وزن 23 کشتی گیر وزن کشی کرده اند.

در وزن 97 کیلوگرم

علی شعبانی با توجه به شکست حریفش در دور بعد مقابل شریف شریف اف، قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان، شعبانی از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 26 نفر شرکت کرده اند.

وزن 70 کیلوگرم

یونس امامی در رده بندی مقابل نیکولای حریف انگلستانی با ضربه فنی 8 بر 0 پیروز شد و مدال برنز این رقابت ها را کسب کرد.

نتایج سایر نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 74 کیلوگرم

رضا افضلی در دور نخست به مصاف گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و حریف سابق مهدی تقوی و دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا رفت که با نمایشی ضعیف و ناامیدکننده با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 39 کشتی گیر شرکت کرده اند.

در وزن 92 کیلوگرم که 18 نفر حضور دارند

علیرضا کریمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 12 بر یک مقابل گئورگی روبایف از مولداوی به برتری دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کریمی برای حضور در فینال به مصاف آیخان جبرئیلوف از روسیه رفت که با برتری 10 صفر فینالیست شد. کریمی برای کسب مدال طلا به مصاف جی دن کاکس از آمریکا می رود.

در وزن 125 کیلوگرم

یداله محبی در دور نخست با نتیجه 6 بر یک از سد خودربولگا دورجخاند از مغولستان گذشت. وی در دور بعد نیز با نتیجه 5 بر 2 مقابل نیکولاس گویازدوفسکی، دارنده 2 مدال برنز 2017 و 2018 جهان از آمریکا گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با تیجه 3 بر 2 مغلوب آلکساندر خوتسیانوفسکی، دارنده مدال برنز 2019 اروپا و بازیهای اروپایی از اوکراین شد و  شانس حضور در نیمه نهایی و کسب سهمیه المپیک را از دست داد. با توجه به شکست کشتی گیر اوکراینی در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی، قهرمان جهان و نفر سوم المپیک از گرجستان، محبی از گردونه مسابقات حذف شد.