گزینه اول جانشینی ژاوی مشخص شد

به نظر می‌رسد دزربی گزینه نخست هدایت بارسلونا برای فصل آتی است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ در حالی که هنوز هیچ صحبتی درباره جانشین ژاوی هرناندس مطرح نشده است، نام روبرتو دزربی بیشترین خواهان را در این باشگاه دارد. سرمربی ایتالیایی برایتون تایید خوان لاپورتا و دکو برای جایگزینی ژاوی هرناندس را دارد.

به نوشته روزنام اسپانیایی اسپورت، ادموندو کابچی و ادواردو چناجر، نمایندگان این مربی، چهارشنبه قبل بیش از سه ساعت در بارسلون با دکو، مدیر ورزشی بارسا، جلسه داشتند. مانع اصلی برای حضور این مربی در بارسلونا بند خروج حدود ۱۰ میلیون یورویی است که مشکل‌ساز شده. بارسلونا به نمایندگان دزربی تضمین داده که اگر آنها موفق به برداشتن این مانع شوند، سرمربی برایتون از اول ژوئیه هدایت بارسلونا را بر عهده خواهد گرفت.

رضایت اعضای هیات‌مدیره بارسلونا از سبک بازی برایتون نکته کلیدی در جذب این مربی بوده است. برایتون تیمی است که بهترین بازی را در جهان از نظر انتقال از دفاع به حمله دارد. این همان سبکی است که مورد توجه پپ گواردیولا نیز قرار گرفته است. علاوه بر این دزربی ۴۴ ساله علاقه زیادی به استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیمش دارد و جذب آنسو فاتی گواهی بر این ادعاست.

همه این شرایط درهای بارسلونا را به روی دزربی باز و او را گزینه نخست هدایت این تیم کاتالانی می‌کند. نباید فراموش کنیم که دزربی تا سال ۲۰۲۶ با برایتون قرارداد دارد. بنابراین انتظار می‌رود مذاکرات سخت و پیچیده باشد.

آخرین مربی‌ای که بند خروج داشت و بارسلونا مجبور بود پرداختش کند، ژاوی بود که پنج میلیون به السد پرداخت تا به رویای همیشگی‌اش جامه عمل بپوشاند و هدایت تیم محبوبش را بر عهده بگیرد. خواهیم دید که دزربی حاضر است چقدر برای مربیگری در بارسلونا فداکاری کند.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که ممکن است بارسلونا در صورت ناکامی در جذب دزربی سراغش برود، هانسی فلیک آلمانی است که بین خیلی از بازیکنان فعلی بارسلونا نیز محبوب است ولی اتفاق نظری که روی دزربی وجود دارد روی این مربی نیست.

انتهای پیام/