گسول: اسپانیا مسیر آسانی برای رسیدن به فینال جام جهانی بسکتبال ندارد

چیزی به نام مسیر آسان برای رسیدن به فینال جام جهانی بسکتبال وجود ندارد. این نظر پائو گاسول اسطوره اسپانیایی است که سفیر جهانی جام جهانی بسکتبال امسال است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از سایت basketnews، جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از روز جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی آغاز می‌شود.

بر اساس قرعه کشی انجام شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل و ساحل عاج هم‌گروه شده است. ایران در جام جهانی ۲۰۱۹ نیز با اسپانیا هم‌گروه بود. اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی است که سال ۲۰۱۹ آرژانتین را در فینال شکست داد.

پائو گسول، اسطوره بسکتبال اسپانیا در ارزیابی خود از هم گروه‌های اسپانیا در جام جهانی گفت: فکر می کنم قرعه خوبی نصیب اسپانیا شد. این صحبت من به این معنی نیست که صعود ما تضمین شده و آسان‌ است. من فکر می‌کنم در جام جهانی باید با تمام توان رقابت کنیم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم. باید از همان ابتدا آماده باشیم و در پایان برای قهرمانی تلاش کنیم. من هیجان زده هستم که ببینم تیم ما چه عملکردی در این دوره خواهد داشت و چگونه بازی می کند.

اسپانیا، سرخیو اسکاریولو را روی نیمکت مربیگری دارد که این تیم را به چهار مدال یورو بسکت (۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵، ۲۰۲۲)، یک برنز یورو بسکت (۲۰۱۷)، نقره المپیک (۲۰۱۲) و برنز المپیک (۲۰۱۶) رسانده و جام جهانی ۲۰۱۹ را نیز کسب کرده است.

گسول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مهم نیست چه کسی برای اسپانیا بازی کند. ما سرخیو را داریم که همچنان ستون محکمی برای تیم ملی ما و جام جهانی است. من مطمئن هستم که عملکرد خوبی خواهیم داشت.

گسول که در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ نیز حضور داشت، انتظار یک تورنمنت سخت را دارد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: ایالات متحده آمریکا همیشه تیمی است که به دلیل سطح بالایی که دارد توان زیادی دارد و مدعی نخست قهرمانی است. تاریخ به ما نشان داده که چگونه تیم‌های با استعداد و قدرتمند نیز ممکن است اشتباه کنند. مسیر آسانی برای قهرمانی نداریم و باید بتوانیم برای رسیدن به قهرمانی هر تیم قدرتمندی را که سر راه ما قرار می گیرد شکست دهیم.

انتهای پیام/