گواردیولا: با این شرایط شاید سهمیه لیگ قهرمانان را هم نگیریم

سرمربی منچسترسیتی معتقد است تیمش به تغییر نیاز دارد و با شرایط فعلی شاید سهمیه لیگ قهرمانان را نیز به دست نیاورد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  و به نقل از دیلی‌میل، منچسترسیتی در چهار بازی اخیرش در لیگ برتر موفق به کسب برد نشده است و به همین خاطر با صدر جدول فاصله دارد. شاگردان پپ گواردیولا برای پایان‌دادن به روند ناکامی هفته‌های اخیر، فردا یکشنبه به دیدار لوتون‌تاون خواهند رفت.

پپ گواردیولا درباره آخرین شرایط مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر گفت: همه در باشگاه می‌دانند که ممکن است فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهیم. ما باید سخت کار کنیم. با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده است، به چیزی شبیه به یک تغییر نیاز داریم. ما باید هر چه زودتر این را درک کنیم و سپس سریع‌تر با آن مقابله خواهیم کرد. در غیر این صورت فصل بعد همه چیز نیز خواهد بود.

او در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: تازه دسامبر است. حتی نیم‌فصل اول هم تمام نشده است. مسابقات زیادی در پیش است. یک ماه پیش فکر می‌کردم باشگاه نیاز به تغییر و تحول دارد. نتایج ضعیف می‌تواند به این امر کمک کند و باعث شود تغییر زودتر رخ دهد. این نتایج نشان می‌دهد رسیدن به آنچه در گذشته با قهرمانی‌هایمان به دست آورده‌ایم چقدر دشوار بوده است. مشکل این است که اگر تسلیم شوید و روحیه جنگندگی نداشته باشید، کل فصل را خراب خواهید کرد.

گواردیولا اضافه کرد: شما خبرنگاران باید درک کنید که نه سخنانم و نه دستاوردهایم نمی‌توانند تغییری در شرایط تیم ایجاد کنند بلکه خود بازیکنان باید تغییر کنند. خود بازیکنان در زمین باید به خودشان بگویند خدای من! حریفان بسیار قوی‌تر از قبل شده‌اند و من هم باید از قبل قوی‌تر شوم تا بتوانم برنده شوم. این تنها راه است. برای مدتی طولانی همه می‌گفتند که چقدر سیتی خوب است. ما شکست‌ناپذیر بودیم و اکنون نمی‌توانیم برنده شویم. شاید قبل از هر چیز به این نوع چالش نیاز داشتم تا ثابت کنم مربی خوبی‌ام. این یک چالش خوب برای بازیکنان نیز است. حالا ممکن است به لیگ قهرمانان فصل آینده نرسیم. در حال حاضر ما بهترین تیم جهان نیستیم چون نتیجه نمی‌گیریم. وقتی برنده می‌شوید، بهترین تیم دنیا هستید و وقتی برنده نمی‌شوید، دچار بحران می‌شوید. این ممکن است اغراق‌آمیز باشد اما این واقعی است.

سیتی باید به‌زودی راهی عربستان نیز شود و جام جهانی باشگاه‌ها را در پیش دارد. منچسترسیتی در حال حاضر در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری به سه امتیاز دیدار خارج از خانه با لوتون‌تاون نیاز دارد.

در جدول رده‌بندی لیگ جزیره، آرسنال با ۳۶ امتیاز در صدر قرار دارد. لیورپول با ۳۴ امتیاز دوم است و آستون‌ویلا و منچسترسیتی هم به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای دارند.

انتهای پیام/