گواردیولا: فینالیست‌بودن یک رویاست

پپ گواردیولا با وجود نگرانی در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا از بودن در فینال این رقابت‌ها با خشنودی یاد کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه و به نقل از دیلی‌میل، منچسترسیتی پس از پیروزی هفته گذشته در فینال جام حذفی مقابل منچستریونایتد تنها یک بازی با سه‌گانه فاصله دارد. اگر شاگردان پپ گواردیولا اینتر را در فینال لیگ قهرمانان شکست دهند، دومین تیم انگلیسی خواهند بود که سه‌گانه را تکمیل می‌کنند و اولین جام اروپایی سیتی به دست خواهد آمد.

در ماه‌های اخیر گواردیولا یک ترکیب نسبتاً بدون تغییر را در بازی‌های سیتی به میدان فرستاد و حریفان را در راه رسیدن به عنوان قهرمانی در لیگ و جام حذفی یک‌به‌یک شکست داد. چند روز دیگر به فینال استانبول باقی مانده است و الان نگرانی‌هایی درباره یک بازیکن کلیدی سیتی وجود دارد.

کایل واکر بازیکنی است که شاید حضور در فینال لیگ قهرمانان را از دست بدهد. او اخیرا از بند مصدومیت رهایی یافته به تیم بازگشته و نقشی کلیدی در یک نقطه حساس در فصل ایفا کرده است. او در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل رئال مادرید عالی بود و وینیسیوس جونیور را کاملا خنثی نگه داشت. واکر که با مصدومیت کمر روبه‌رو شده است در تمرین روز سه‌شنبه تیمش غایب بود.

در نشستی خبری از گواردیولا در مورد کایل واکر سوال شد و او فاش کرد که این بازیکن با مشکل کمر دست‌وپنجه نرم می‌کند.

گواردیولا گفت: واکر کمردرد داشت و حالش خوب نبود. امروز کمی بهتر شده است. ما نمی‌خواستیم ریسک کنیم و ترجیح دادیم در تمرین سه‌شنبه نباشد. در روزهای آینده خواهیم دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

بدون واکر در دفاع راست، گواردیولا احتمالاً چهار مدافع میانی را به میدان می‌فرستد و ناتان آکه محتمل‌ترین مدعی برای جانشینی اوست. با همه اینها، مدافع ملی‌پوش انگلیسی مقابل دوربین‌ها ظاهر شد و میزان آسیب‌دیدگی‌اش را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت: من خوبم فقط دارم پیر می‌شوم و درد سراغم آمد. شوخی کردم. من کاملا خوبم. این استراحت فقط یک روز اضافی برای بهبودی بیشتر من بود.

گواردیولا از تیمش می‌خواهد که از موفقیت‌ها لذت ببرد

این فصل، فصل موفقی برای سیتی بوده است؛ چرا که لیگ و جام حذفی را خیلی خوب به دست آورد. با این حال لیگ قهرمانان تنها افتخاری است که سیتی تاکنون آن را نبرده است و هواداران این تیم امیدوارند که امسال سال آنها باشد.

پیش از فینال، گواردیولا به خبرنگاران گفت که به بازیکنان تیمش می‌سپارد که از تجربه فینال لیگ قهرمانان اروپا لذت ببرند. آنها در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به این مرحله رسیدند اما بازی در شرایط عجیبی به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا در پرتغال انجام شد و در نهایت چلسی جام را بالای سر برد.

سرمربی اسپانیایی در پایان گفت: اینجا بودن یک رویاست. دو سال پیش آنجا بودیم اما در موقعیت‌ عجیبی فینال برگزار شد. تلاش خواهیم کرد بهترین کار را انجام دهیم و می‌دانیم که فینال چه اهمیت و جایگاهی برای ما دارد.

انتهای پیام/