یوفا از فیفا پیروی نکرد؛ یورو ۲۰۲۸ با ۲۴ تیم برگزار می‌شود

طی ماه‌های اخیر برخی از رسانه‌های اروپایی و خاصه انگلیسی ادعا کردند که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در حال بررسی ایده برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۸ با حضور ۳۲ تیم است.
به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ طی ماه‌های اخیر برخی از رسانه‌های اروپایی و خاصه انگلیسی ادعا کردند که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در حال بررسی ایده برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۸ با حضور ۳۲ تیم است.
حالا کمیته اجرایی یوفا در آخرین جلسه‌ خود به طور رسمی اجرایی شدن این ایده را رد و تأکید کرد جام ملت‌های فوتبال اروپا ۲۰۲۸ با همان ۲۴ تیم برگزار خواهد شد. در حال حاضر ۵۵ کشور اروپایی از طریق رقابت‌های انتخابی تلاش می‌کنند تا یکی از ۲۴ سهمیه راهیابی به یورو ۲۰۲۴ را کسب کنند، رقابت‌هایی که آلمان میزبانش خواهد بود. بدین ترتیب یوفا مانند فیفا دست به تغییر تعداد تیم‌ها نزد. البته که آنها در سال ۲۰۱۶ هشت تیم به تیم‌های یورو اضافه کرده بودند.
کمیته اجرایی یوفا همچنین تصمیم به ایجاد تغییراتی در روند برگزاری بازی‌های مراحل انتخابی یورو و جام جهانی در قاره اروپا گرفته است. بر این اساس قرار است بازی‌های انتخابی این ۲ تورنمنت در قاره سبز را در ۱۲ گروه چهار یا پنج تیمی به جای فرمت فعلی که در ۱۰ گروه پنج یا شش تیمی برگزار می‌شود، اجرایی کند.
انتهای پیام /