یوفا مقصر حوادث فینال لیگ قهرمانان شد

گزارش کمیسیون مستقل یوفا از حوادث فینال لیگ قهرمانان در پاریس منتشر و یوفا به عنوان مسئول اصلی اشتباهات امنیتی شناخته شد.

به گزارش گروه ورزشی لحظه، و به نقل از تایمز، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مسئول اصلی اشتباه‌های امنیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ در پاریس است. این موضوع در گزارش کمیسیون مستقل یوفا منتشر شده است.

در ۲۸ مه ۲۰۲۲، رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک بر صفر لیورپول انگلیس را شکست داد. این بازی به دلیل مسائل امنیتی دیرتر از موعد مقرر شروع شد و پلیس با هواداران درگیری پیدا کرد. یوفا بعداً از هواداران عذرخواهی کرد و دستور بررسی مستقل را برای شناسایی کاستی‌ها در سازماندهی و تعیین اینکه چه کسی مسئول تصمیمات ضعیف بود، داد.

شروع فینال به دلیل اتفاقات ناگوار بیرون از ورزشگاه برای هواداران ۳۶ دقیقه تاخیر داشت.

یوفا پیش از این از اقدامات پلیس پاریس به دلیل همکاری‌نکردن با افراد دخیل در سازماندهی فینال و استفاده از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل بدون توجیه کافی انتقاد کرد. کمیسیون بر این باور است که ناآرامی‌های پیش از فینال لیگ قهرمانان باید به عنوان یک زنگ خطر برای فرانسه در آستانه میزبانی این کشور از جام جهانی راگبی ۲۰۲۳ و المپیک ۲۰۲۴ باشد.

در ابتدا قرار بود فینال لیگ قهرمانان اروپا  در سال ۲۰۲۲ در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود ولی یوفا این میزبانی را از روسیه گرفت تا پاریس میزبان فینال لیگ قهرمانان باشد. زنیت نزدیک به سه سال برای این مسابقه آماده شده بود ولی به‌یکباره میزبانی از زنیت گرفته شد و پاریس برای سازماندهی این دیدار سه ماه وقت داشت.

به گفته وزارت کشور فرانسه، بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل جرایم مختلف، قبل و حین فینال بازداشت شدند. همچنین در درگیری با هواداران در حومه ورزشگاه هفت مامور پلیس مجروح شدند. پیش از این وزیر کشور فرانسه بابت سازماندهی ضعیف بازی عذرخواهی کرد و بخشی از مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/