یوونتوس – اینتر؛ فینال قبل از فینال/ این دربی را نباید از دست داد

یوونتوس و اینتر، دشمن‌های دیرینه و فینالیست‌های فصل پیش جام‌حذفی ایتالیا، این فصل در نیمه‌نهایی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ دور رفت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیا امشب برگزار خواهد شد که در دیداری حساس موسوم به دربی ایتالیا، یوونتوس و اینتر در تورین از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.

یوونتوس؛ بانوی سرحال!

وضعیت یوونتوس خیلی بهتر از قبل شده و جالب این که پس از کسر ۱۵ امتیاز تازه اوج گرفته‌اند! بانوی‌پیر حالا شانس دارد تا در سری‌آ خودش را به جمع ۴ تیم برتر برساند. از طرفی در کوپا ایتالیا هم فرصت خوبی برای کسب جام خواهند داشت. از همه مهم‌تر این که اینتر از آن‌ها سال ۲۰۲۲ دو جام را گرفت و آلگری و شاگردانش برای انتقام انگیزه دارند. بانوی‌پیر سرحال مقابل اینتر خسته قطعاً شانس بزرگی برای پیروزی و کنار زدن دشمن دیرینه خواهد داشت.

اینتر؛ افعی پیر

شاید این آخرین روزها و هفته‌های سیمونه اینزاگی در اینتر باشد. افعی‌ها از کورس قهرمانی دور شدند و تنها امیدشان به موفقیت در جام‌حذفی است. جامی که اینتر فصل قبل هم کسب کرد. شاید این فصل با توجه به افت شدید اینتر، جام‌حذفی برای اینزاگی اهمیت بالایی داشته باشد. او می‌تواند مدیران باشگاه را راضی کند که باز هم حفظش کنند و روی نیمکت دست به تغییر نزنند. شاید این مرتبه یوونتوس فرشته نجات اینزاگی و اینتر شود.

آخرین بازی
از آخرین نبرد دو تیم زمان زیادی نگذشته. مارس ۲۰۲۳ در دیدار برگشت سری‌آ ایتالیا، یوونتوس در خانه اینتر با یک گل پیروز شد. فیلیپ کوستیچ تنها گل آن بازی را زد.

آمار بازی
۲۶۱) دربی ایتالیا ۲۶۱ مرتبه برگزار شده که ۱۱۶ مرتبه یوونتوس و ۸۱ مرتبه اینتر پیروز شده‌اند. ۶۴ بازی هم مساوی شده است.
۳۴) در ۳۴ دربی ایتالیا که در کوپا ایتالیا برگزار شده، یوونتوس ۱۵ برد داشته، اینتر ۱۱ بازی را برده و ۸ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵) در ۵ دربی آخر در تمامی رقابت‌ها، هیچ دیداری مساوی نشده است. ۲ بازی آخر را یوونتوس برده و ۳ بازی قبل از آن به سود اینتر تمام شده است.
۲) اینتر سال گذشته ۲ جام را از یوونتوس گرفت. نراتزوری در سوپرجام ایتالیا و جام حذفی ایتالیا مقابل یووه پیروز و قهرمان شد.
۷) یوونتوس ۷ بازی از ۸ بازی اخیرش در سری آ را برده. بانوی پیر اگر با جریمه ۱۵ امتیازی مواجه نمی‌شد تیم دوم جدول بود.
۴) وضعیت اینتر این روزها تعریفی ندارد. افعی‌ها از ۵ بازی آخرشان ۴ بازی را باخته‌اند و سیمونه اینزاگی در خطر اخراج قرار دارد.
۲۱) یوونتوس با ۲۱ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام‌حذفی ایتالیا به شمار می‌رود. این تیم آخرین جامش را سال ۲۰۲۱ گرفت.
۱۴) اینتر سومین تیم پرافتخار جام‌حذفی ایتالیاست. افعی‌ها مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌روند.

انتهای پیام /