۲ مدعی جدی قهرمانی در سری آ از نظر بوفون

جانلوئیجی بوفون گفت که تیم سابقش یوونتوس در کنار اینتر، شانس بیشتری برای قهرمانی سری A در فصل ۲۳-۲۰۲۲ نسبت به میلان دارند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از فوتبال ایتالیا، میلان فصل قبل توانست بعد از بیش از یک دهه عنوان قهرمانی در لیگ ایتالیا را به دست بیاورد و بالاتر از اینتر همشهری خود قرار گرفت. جانلوئیجی بوفون دروازه بان پارما توضیح داد که فکر می کند فصل گذشته میلان که اولین اسکودتو خود را پس از ۱۱ سال به دست آورد نسبت به رقیبان خود ضعیف‌تر بود ولی هوشیاری زیاد بازیکنان این تیم و کسب امتیازهای مهم سبب شد تا آنها قهرمان شوند.

او در صحبت با La Stampa درباره مدعی های قهرمانی در لیگ ایتالیا گفت: من یوونتوس و اینتر را جلوتر از بقیه می بینم و بیانکونری در واقع نسبت به اینتر برتری جزئی دارد. البته نباید از میلان نیز غافل شد. این تیم فصل قبل قهرمانی را در لیگ به دست آورد در حالی که کمتر کسی در ابتدای فصل به این تیم فکر می کرد و باز هم می‌تواند کارهای بزرگی کند.

هر دو تیم یووه و اینتر در تابستان امسال  به خوبی تقویت شده اند. یوونتوس پل پوگبا و آنخل دی ماریا را به تیم خود اضافه کرده در حالی که نراتزوری آندره اونانا، کریستیان اصلانی، رائول بلاانووا، هنریک مخیتاریان و روملو لوکاکو را به خدمت گرفته است. این در حالی است که به نظر می‌رسد هر دو تیم مدافع اصلی خود را از دست بدهند. ماتیاس دی لیخت از چلسی و بایرن مونیخ پیشنهاد دارد، در حالی که میلان اشکرینیار هدف جدی پاری سن ژرمن بوده است. این در حالی است که میلان تاکنون فقط دیووک اوریگی را به صورت آزاد به خدمت گرفته است.

جانلوئیجی بوفون ۴۵ ساله هنوز قصد بازنشستگی ندارد. برنده جام جهانی در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا که با شکست دادن فرانسه در ضربات پنالتی  معتبرترین جام فوتبال را بالای سر برد، تصمیم گرفت در تابستان فصل قبل یوونتوس را ترک کند و راهی پارما تیم اول خود شود.

بوفون تقریباً در تمام رقابت‌های باشگاهی مهمی که در آن بازی کرده است، قهرمان شده است، به جز لیگ قهرمانان، و سه بار در فینال با یووه در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ شکست خورده است.

انتهای پیام/