۳ تیم شهرستانی گزینه صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش شبکه ورزشی لحظه فصل آینده سهمیه فوتبال ایران در مسابقات لیگ نخبگان آسیا دو و نیم تیم است، به این صورت که تیم‌های اول و دوم به صورت مستقیم به این مسابقات صعود می‌کنند و تیم قهرمان جام حذفی هم راهی پلی آف می‌شود.

هم اکنون استقلال و پرسپولیس تیم‌های اول و دوم جدول به حساب می‌آیند اما درصورتی که این دو تیم به بهانه مالکیتی از جدول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند، آنوقت شانس صعود تیم‌های تراکتور – سپاهان و ملوان به این مسابقات زیاد می‌شود.

در حال حاضر تراکتور با ۴۰ امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر به حساب می‌آید و تیم‌های سپاهان و ملوان هم با ۳۸ امتیاز تیم‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی هستند.

بر خلاف همه تصورها احتمال حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از جدول لیگ نخبگان آسیا زیاد است، به این خاطر که کنفدراسیون فوتبال آسیا از مدت‌ها پیش به فدراسیون فوتبال هشدار داده که مالکیت دو تیم باید از هم جدا شود. از سویی کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه شده است، فصل گذشته نامه‌ای که به این کنفدراسیون ارسال شد و مالکیت این دو باشگاه را از هم مجزا اعلام کرده بود، صوری بوده است!

فصل گذشته فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: وزات امور اقتصاد و دارایی مالک باشگاه استقلال و وزارت ورزش و جوانان مالک باشگاه پرسپولیس است، در حالی که هر دو تیم هم چنان زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می‌شوند.

انتهای پیام/