۶ دلیل که اینتر می‌تواند منچسترسیتی را شکست دهد

یک رسانه بین‌المللی می‌گوید تیم ایتالیایی می‌تواند در فینال استانبول، غیرممکن را ممکن کند و منچسترسیتی را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشی شبکه لحظه؛ کارشناسان و تحلیلگران فوتبالی می‌گویند با توجه به تیم قدرتمندی که پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی در اختیار دارد، اینتر یک عملیات غیرممکن را در فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش‌روی خود می‌بیند و شانس بسیاری کمی را برای بردن جام به میلان دارد.

منچسترسیتی پس از کسب مقام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس و برای تکمیل سه‌گانه تاریخی خود، چشم به جام لیگ قهرمانان اروپا دوخته است اما وبگاه گل معتقد است اینتر می‌تواند تیم انگلیسی را دست خالی به منچستر بازگرداند.

سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر هفته گذشته گفته بود تیم‌ او به منچسترسیتی احترام می‌گذارد اما ترسی از رویارویی به شاگردان گواردیولا ندارد.

در آستانه دیدار امشب (شنبه) لیگ قهرمانان اروپا، وبگاه گل با ارائه ۶ دلیل نوشته اینتر می‌تواند برای منچسترسیتی دردسر درست کند و این تیم را شکست دهد.

در فینال همه چیز ممکن است

منچسترسیتی ممکن است از لحاظ بازیکنان، تیم قدرتمندتری باشد و با وجود ستارگانی مانند ارلینگ هالند، کوین دی‌بروینه، ایلکای گوندوگان و برناردو سیلوا شانس بیشتری برای کسب جام داشته باشد اما اوضاع در تک‌بازی‌ها جدا از بازی‌های رفت و برگشت است.

تیری هانری، ستاره پیشین تیم ملی فرانسه با اشاره ره رویارویی میلان و لیورپول در فینال سال ۲۰۰۵ می‌گوید: لیورپولی‌ها قبل از بازی هیچ شانسی برای پیروزی نداشتند. بماند که در نیمه اول سه بر صفر عقب افتادند. اما در پایان، آن‌ها قهرمان شدند.

فینال امسال هم در استانبول برگزار می‌َود و شاید معجره لیورپول برای اینتر تکرار شود.

اینزاگی، پادشاه فینال‌ها

یک دلیل عمده که هواداران منچسترسیتی را برای بازی امشب نگران کرده، سرمربی تیم رقیب است. سیمونه اینزاگی رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را در فینال‌ها داشته و در هفت فینال که به‌عنوان سرمربی تیم‌های اینتر و لاتزیو به میدان رفته، هفت بار جام را بالای سر برده است.

اینزاگی می‌گوید: من لقب پادشاه جام‌ها را دوست دارم. ما در اینتر و لاتزیو با تیم‌های قوی بازی کردیم اما همیشه در فینال‌ها خوب حمله و دفاع کرده‌ایم. ما همین کار را در مقابل منچسترسیتی هم انجام می‌دهیم.

ترکیب 3 دفاعه، عامل تعیین‌کننده

امانوئله جاکرینی، بازیکن پیشین اینتر پس از پیروزی یک بر صفر نراتزوری مقابل تورینو در هفته پایانی سری آ ایتالیا به اینزاگی توصیه کرد با ترکیب ۲-۵-۳ به مصاف منچسترسیتی برود و با این ترکیب به تیم انگلیس حمله کند چراکه جک گریلیش و برناردو سیلوا، مهاجمان کناری سیتی قابلیت‌های دفاعی ضعیف دارند و نمی‌توانند فضاهای محوطه جریمه خود را پوشش دهند.

در این روش، فدریکو دی‌مارکو و دنزل دومفریس که به عنوان ۲ بال کناری اینتر فعالیت می‌کنند، می‌توانند به گریلیش و سیلوا فشار وارد کنند و از فضاهای پشت‌سر آن‌ها استفاده کنند.

آنتونیو کاسانو، مهاجم پیشین تیم رم می‌گوید تنها تیمی که موفق شد در ۲ بازی رفت و برگشت لیگ انگلیس منچسترسیتی را شکست دهد، برنتفورد بود و این تیم هم از این روش استفاده کرد.

ضدحمله، سلاح مرگبار افعی‌ها

با وجود اینکه منچسترسیتی مهاجمان گلزنی مانند هالند را در اختیار دارد اما اینتر با هشت بار بسته نگه داشتن دروازه خود در لیگ قهرمانان امسال، از این حیث رکورددار است و برای ضربه‌زدن به سیتیزن‌ها، بر ضدحملات خود با بازیکنانی مانند لائوتارو مارتینز و روملو لوکاکو چشم دوخته است.

روبرتو دی‌متئو، سرمربی چلسی که در سال ۲۰۱۲ آبی‌های لندن را برای اولین بار به قهرمانی اورپا رساند از لوکاکو به عنوان  دروگبای اینتر یاد کرده و همه می‌دانیم مهاجم ساحل عاجی در فینال مونیخ با بایرن چه کرد.

جنگندگی، برگ برنده اینتر

گل نوشته مارسلو بروزوویچ، هافبک میانی تیم اینتر می‌تواند تفاوت‌ها را در بازی امشب رقم بزند و با توجه به بازی مالکانه منچسترسیتی، برای تیمش توپ‌گیری کند. او همراه با هنریک مخیتاریان و نیکولو بارلا می‌توانند خط میانی قدرتمندی برای افعی‌ها تشکیل دهند.

پل اینس، هافیک پیشین اینتر و تیم ملی انگلیس می‌گوید: سرسختی بارلا را دوست دارم. او از خود گذشتگی زیادی دارد. در مقابل خود دی‌بروینه، گوندوگان و رودری را می‌بیند اما همراه با بروزوویچ، چالهان‌اوغلو و مخیتاریان می‌تواند نبردهای میانه میدان را برنده شود.

فشار سنگین روی دوش سیتی

سیتزن‌ها در جستجوی تاریخ‌سازی و برابر کردن رکورد خود با همشهری قرمزپوش در کسب سه‌گانه هستند اما تمام فشارها با توجه به قدرت آن‌ها نسبت به رقیب ایتالیایی، بر روی پپ و شاگردانش است.

آن‌ها در فینال سال ۲۰۲۱ هم به بازی نهایی رسیدند و شانس بیشتری هم در برابر چلسی داشتند اما این آبی‌های لندن بودند که برای دومین بار قهرمان اروپا شدند.

بازیکنان اینتر در طول هفته گذشته با امیدواری نسبت به بازی امشب صحبت می‌کردند و اگر آن‌ها موفق به شکست دادن منچسترسیتی شوند، معجزه دیگری در استانبول رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/