اسکوچیچ : اینجا امنیت بیشتری نسبت به غرب دارم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایرانیان مردم شگفت انگیزی هستند. اینجا ماشین‌هایی وجود دارد که کرواسی رویای به دست آوردن آن را دارند اما رستوران‌ها اینجا همیشه پر است.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم فوتبال ایران در 25 سال گذشته توسط چهار مربی کروان هدایت شده است – استانکو پوکلپوویچ، تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژویچ و دو دوره برانکو ایوانکوویچ. اما اکنون آنها یک وارث جدید برای کروات‌ها، دراگان اسکوچیچ، 51 ساله، مربی پیشین ریکا را در اختیار دارند و اسکوچیچ ایران را به سمت ادامه رقابت‌های جام جهانی 2022 هدایت می‌کند.

چطور شما در از سوی فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شدید؟

من سال‌ها کار خوبی در اینجا انجام داده‌ام، اما فکر می‌کنم در درجه اول این باشد که فوتبال ایران را خیلی خوب می شناسم. من فکر می‌کنم که همین از آن پیشی گرفت.

چند سال است که در ایران زندگی می‌کنید؟

من الان پنج سال است که در شمال و جنوب ایران زندگی کرده‌ام. قبل از آن در کویت، عربستان سعودی کار کردم، در امارات حضور داشتم، بنابراین من خاورمیانه را می‌شناسم. پیش داوری بسیار نسبت به ایرانیان وجود دارد اما دستکاری‌های زیادی، سیاست‌های غلط در خارج، فشارهای زیادی وجود دارد. ایرانیان مردم شگفت انگیزی هستند. اینجا ماشین‌هایی وجود دارد که کرواسی رویای به دست آوردن آن را دارند اما رستوران‌ها اینجا همیشه پر است. موسیقی در تمام مکان ها وجود دارد. به نظرم مردم دنیا شناخت کافی از ایران ندارند. این امری تاسف بار است چون ایران کشوری با تاریخی بزرگ است. من با سفیرمان بودم که درباره ارتباطات بین کروات‌ها و ایرانیها خیلی به من گفت، در اینجا احساس خوبی دارم. ایران یک کشور بسیار عادی است. 

بنابراین، زندگی را در این کشور دوست دارید؟

می‌توانم بگویم که من به دور دنیا سفر کرده‌ام، اما برای من ایران مهمان نواز ترین کشوری است که من در آن حضور داشته‌ام. و من این را نمی‌گویم چون اکنون در اینجا هستم. واقعاً مردم شما را به راحتی می‌پذیرند. من مشکلی ندارم ، در اینجا احساس امنیت بیشتری نسبت به برخی از کشورهای غربی دارم. من به زندگی آنها عادت کردم. فقط شاید ترافیک باشد، این چنین جمعیتی …  فوتبال آنها مانند برخی از هرج و مرج‌های سازمان یافته، کمی شبیه به ترافیک آنها است.

آیا غذای آنها را دوست دارید؟

در اینجا ارتباط زیادی با کباب وجود دارد و گوشت زیادی خورده می‌شود. هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین غذای ما باشد زیرا ما انتخاب‌های بیشتری داریم، اما در اینجا هم خوب است. من عادت کرده‌ام و هیچ مشکلی ندارم. 

از شما در راس تیم ملی ایران چه انتظاری دارند؟

شرط این است که از مرحله مقدماتی صعود کنیم. تیم ملی ایران در موقعیتی غیرقابل جبران است زیرا قبل از ورود من دو بازی را از دست داد. اما امیدوارم همه چیز خوب شود و نتیجه خوبی کسب کنم. 

آیا شما شروع سختی داشته‌اید؟

مطمئنا، چرا که زمان زیادی وجود ندارد. در دو سه روز بازی‌های زیادی را تحلیل کردم. من قبلاً تصویری واضح داشتم و اکنون کمی عمیق‌تر به تجزیه و تحلیل رفته‌ام زیرا اکنون این کار من است. من هر روز ساعت 12 ، 1 بعد از ظهر تجزیه و تحلیل می‌کنم و از قبل تصویری واضح‌تری دارم. حال سوال اینجاست که ما درمورد چه چیزی تصمیم خواهیم گرفت. ما در حال جست و جوی راه حل هستیم. 

این درست است که شما از باشگاه رده چهارمی به تیم ملی رفته‌اید؟

بله. من در صنعت نفت آبادان بودم و این باشگاه را به رده ای رساندم که در تاریخش بی سابقه بود. در باشگاه‌های دیگر ایرانی نیز نتایجی را کسب کردم که در تاریخشان نداشتند.

لیگ فوتبال کرواسی را دنبال می‌کنید؟

باید اعتراف کنم که اخیراً آن را دنبال نکرده‌ام زیرا کارهای زیادی انجام داده‌ام. من فقط زمانی تماشا می کنم که دربی‌ها برگزار می‌شود، وقتی بازی‌های اروپایی انجام می‌شود، یا وقتی ریکا بازی می‌کرد؛ من در لیگ قهرمانان اروپا نیز دینامو را دنبال کردم. بعضی اوقات برای آن زمان ندارم. 

تیم ملی کرواسی را دنبال نمی‌کنید؟

البته که دنبال می‌کنم. از نظر ورزشیما کارهای بزرگی انجام دادیم و از میانه رو بیرون آمدیم. این هم برای دولت و هم برای شناخت ما در جهان خوب بود. 

از زلاتکو دالیچ چطور؟

ما نمی‌توانیم به یکدیگر گوش کنیم. ما مقابل یکدیگر بازی کردیم و یکدیگر را خوب می‌شناسیم، اما یکدیگر را نمی‌شنویم. اگرچه من هیچ تماسی با او ندارم، اما من قطعاً از او و همچنین تیم ملی حمایت می‌کنم.

آیا لوکا مودریچ امروز در جهان از شوکر و بوبان قابل معروف‌تر است؟

مودریچ یکی از شناخته شده‌ترین افراد امروز در کرواسی است. نیازی به صحبت درباره رئال مادرید و چند تیم بزرگ نداریم، یقینا به اعتبار کشور ما کمک می‌کند. همیشه می‌گویم اسپانیا با کمک ورزش کارهای زیادی انجام داده است.