چالش مهم دراگان اسکوچیچ ؛ با افت دروازه‌بانان تیم ملی چکار باید کرد؟

تیم ملی فوتبال ایران طی هشت سال حضور کارلوس کی‌روش کیفیت بالایی در خط دفاع و درون دروازه داشت. این کیفیت اما بعد از حضور مربی پرتغالی به مرور از بین رفت و در دوره هدایت مارک ویلموتس به پایین ترین حد خود رسید. حالا با آمدن اسکوچیچ، وضعیت سه دروازه بان تیم ملی ایران در باشگاه های خود اصلا جالب نیست.

بیرانوند؛ از درخشش در آسیا تا نیمکت‌نشینی

بیرانوند بیش از چهار سال است که در تیم ملی ایران رقیب ندارد. با درخشش در جام جهانی روسیه و بعد، جام ملت های اسیا و لیگ قهرمانان اسیا خیال همه را بابت دروازه راحت کرده بود. در فصل جدید اما باوجود درخشش در دربی و مهار ضربه پنالتی علی کریمی اما آنطور که باید مثل سابق نبود و در روزهای آخر کالدرون به نیمکت دوخته شد و حالا یحیی برای دومین هفته پیاپی است که بیرو را نیمکت نشین کرده است. اما پیش از نیمکت نشینی، بیرانوند در سه مسابقه( 1 دیدار در لیگ برتر و 2 مسابقه در لیگ قهرمانان اسیا)، به ترتیب مقابل استقلال، الدحیل و الشارجه در مجموع شش بار دروازه ش باز شد تا نشان دهد از روزهای اوج فاصله گرفته است. بیرانوند حالا برای دومین هفته پیاپی نیمکت نشینی را تجربه می کند تا ثابت شود حرف های کالدرون چندان هم اشتباه نبوده است.

پیام، نیازمند بازگشت روحیه!

سنگربان شماره یک تیم سپاهان که موفق شد در همین فصل رکورد 940 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه در تاریخ لیگ برتر را بشکند در 5 مسابقه اخیر فقط 2 کلین شیت داشته است و 5 بار نیز دروازه ش باز شده است. نیازمند در کنار عملکرد ضعیف فنی سپاهان روزهای خوبی را پشت سر نمیگذارد و با باز شدن سه باره ی دروازه اش مقابل السد نشان داد هنوز تجربه کافی در قامت مسابقات بین المللی را ندارد.

رشید مظاهری؛ افول چهره ی همیشه آماده

سنگربان سابق ذوب آهن اصفهان که در فصل جدید به تراکتور پیوست توانست 690 دقیقه دروازه اش را تا اواسط هفته هشتم بسته نگه دارد. اما در پنج هفته اخیر، مظاهری در هر 5 دیدار دروازه اش باز شده و حتی در یک مسابقه نیز نتوانسته کلین شیت کند.

عملکرد ضعیف سه دروازه بان تیم ملی ایران چالش جدید دراگان اسکوچیچ است که تیمش در استانه رقابت های انتخابی جام جهانی قرار دارد؛ البته اگر بخاطر ویروس کرونا این مسابقات نیز به تعویق نیوفتد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: جلسه AFC برای لغو بازی های تیم ملی ایران