سیامند رحمان درگذشت

قوی ترین مرد پاراوزنه برداری جهان به دلیل ایست قلبی درگذشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، سیامند رحمان قوی ترین مرد پارا وزنه برداری جهان لحظاتی پیش در بیمارستان نبی اکرم اشنویه جان خود را از دست داد.او وزنه‌بردار سنگین وزن جهان بود که در سال ۱۳۶۷ متولد شد و در سن 31 سالگی هم درگذشت ، او اما در زندگی اش بار ها پرچم مقدس کشورمان را در قله های افتخارات جهانی به احتزاز درآورد و موفق به کسب مدالی ها زیادی هم شد.

از دعوت به تیم ملی تا کسب عنوان بهترین ورزشکار جهان

او برای نخستین مرتبه در سال ۱۳۸۷ به اردوی تیم‌ملی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد و در سال هایی که در تیم ملی حضور داشت موفق به کسب عنوان های زیادی هم شد ، از افتخارات او می‌توان به قهرمانی پارالمپیک لندن ۲۰۱۲، پارالمپیک ریو ۲۰۱۶، پنج مدال طلا و یک نقره جهان اشاره کرد. او همچنین در بازی‌های پارا آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلا شد . سیامند رحمان در آخرین رقابت های پارالمپیک سال های 2012 و 2016 هم امید اصلی کسب مدال برای کاروان پارالمپیکی کشورمان بود ، او همچنین به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی سال ۲۰۱۷ برگزیده شد.

همچنین او در بازی‌های آسیایی نیز موفق عمل کرد و در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ عملکرد بی نظیری داشت. او در جام‌های جهانی نیز خیلی خوب حضور داشت و ۵ مدال طلا بدست آورد. سیامند رحمان پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

انتهای پیام/