بررسی تعویق مسابقات ملی و باشگاهی؛ «کرونا» به سود اسکوچیچ؟

مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در مرحله انتخابی اول جام جهانی قطر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به تعویق افتاد تا شاید از این حیث، بیشترین برد را دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی لحظه؛ تیم ملی فوتبال ایران چهار دیدار حساس از دور برگشت انتخابی جام جهانی را در پیش دارد. تقابل با کامبوج و هنگ کنگ به عنوان دیدارهای آسان و دیدار با عراق و بحرین به عنوان تقابل های سرنوشت ساز پیش روی تیم ملی ایرانی است که در صورت لغزش در یکی از این دیدارهای آتی شاید حتی به دور دوم مسابقات انتخابی هم صعود نکند.

بعد از فسخ قرارداد یکطرفه مارک ویلموتس با تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال به دنبال استخدام مربی ایرانی بود اما در نهایت با یکی از مربیانی به توافق رسید که تا روز پایانی اصلا جزو گزینه ها نبود؛«دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق نفت آبادان!»

اسکوچیچ که فرصت کمی برای هماهنگی و آشنایی بازیکنان تیم ملی ایران داشت سفرهای برون مرزی خود را برای دیدن کیفیت بازیکنان لژیونر آغاز کرد و با انها نیز دیدارهای خوبی را داشت. قرار بود اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اسفند ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات ایران به تاریخ دیگری موکول شد. شاید در ظاهر این اتفاق برای اسکوچیچ نکته مثبتی باشد و حالا وقت بیشتری برای شناخت فنی بازیکنان تیمش از طریق آنالیزهایی که به دستش می رسد خواهد داشت. هرچند این فرصت برای تیم های دیگر نیز وجود دارد که بعد از برطرف شدن این بحران جهانی، تیم هایشان را راهی دیدار با ایران کنند.