ملی پوش سابق بسکتبال ایران در جمع برترین های آسیا

حامد آفاق آمار جالبی در قاره کهن ثبت کرده است و حالا نامش در جمع برترین های قاره کهن دیده می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی شبکه لحظه ، سایت فیبا امروز در گزارشی به معرفی برترین شوتیست‌های آسیا کاپ از سال ۲۰۰۷ به بعد پرداخت و در ابتدای گزارشش نوشت: شوتزنی استعدادی است که با گذشت زمان ارزش خود را در تعیین سرنوشت نتایج بازی‌های بسکتبال حفظ کرده است. اینجا به برخی بازیکنان شوتیسیت ۳ امتیازی (تک تیرانداز‌های دورزن) آسیاکاپ در یک دهه اخیر پرداخته ایم.

در ادامه این گزارش ابتدا به نام حامد آفاق اسلامیه بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال ایران پرداخته و نوشته است: وقتی از موفقیت بسکتبال ایران در آسیا صحبت می‌کنیم، نام بازیکنان برجسته‌ای مانند حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی از ذهن عبور می‌کند، اما یکی از دیگر مهره‌های کلیدی نسل طلایی بسکتبال ایران، حامد آفاق  است.

آفاق در هر سه قهرمانی ایران، نقش تاثیرگذاری داشت. او  ۴۲ بازی در آسیاکاپ انجام داد و ۸۷ امتیاز از پرتاب‌های ۳ امتیازی کسب کرد که در نوع خود آمار قابل توجهی در تاریخ آسیاکاپ محسوب می‌شود. آفاق نه تنها در پرتاب‌های ۳ امتیازی موفق بود، بلکه کارایی بالایی هم در جریان بازی‌ها داشت.

اودر رقابت‌های سال ۲۰۰۹ آسیاکاپ با ۴۷/۲ درصد پرتاب موفق از اقدام هایش، آمار خیره کننده‌ای در آسیا ثبت کرد. پس از آفاق، صمد نیکخواه بهرامی با ۳۶/۸ درصد پرتاب موفق ۳ امتیازی در تیم ایران قرار دارد. همچنین بهنام یخچالی دیگر بازیکن جوان و آینده دار ایران است که در آسیاکاپ ۲۰۱۷ موفق شد ۲۲ پرتاب ۳ امتیازی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

بیشتر بخوانید: تست کرونای شش بازیکن فنرباغچه مثبت شد