مشکلات پرسپولیس و استقلال بخاطر کرونا؛ عدم بازگشت ستاره‌های خارجی به کشور!

شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه لیگ فوتبال تمام کشورهای دنیا ( به جز کشور بلاروس) را به حالت تعلیق کشانده، مشکلات زیادی را برای بازیکنان خارجی برخی تیم ها ایجاد کرده است.در بین تیم های ایرانی، پرسپولیس و استقلال باتوجه به بحران های مالی و شرایط منطقه‌ای، نسبت به بازگشت بازیکنان خود تردید دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ لیگ برتر ایران در ایستگاه بیست و یک متوقف شد و بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد تا زمان برگزاری آن فعلا در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. در این بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری ایران به کشورهای خود برگشتند تا دوران قرنطینه را در کنار خانواده خود سپری کنند. در میان بازیکنان پرسپولیس، بشار رسن بعد از کش و قوس فراوان بخشی از رقم قرارداد خود را دریافت کرد تا مقدای اوضاعش بهبود یابد. او فعلا با آرامش در کشور عراق و در کنار خانواده اش در انتظار شروع دوباره لیگ برتر است. همچنین رادوشویچ نیز بارها اعلام کرده با برطرف شدن ویروس کرونا به ایران بازخواهد گشت اما آنتونی استوکس در جدیدترین گفت و گوی نه تنها صحبتی از بازگشت به ایران و پرسپولیس به میان نیاورده بلکه از علاقه مندی خود نسبت به حضور در لیگ اسکاتلند نیز پرده برداشته است. استوکس در استوری اینستاگرامی خود پیشتر اعلام کرده بود دلیل عدم بازگشتش شیوع ویروس کرونا در ایران است!

همچنین بردوف بلغارستانی مدافع باتجربه استقلال که سه بار پیراهن این تیم را تا پیش از تعطیلی لیگ برتر برتن کرد به کشورش بازگشته و باوجود دریافت حدود 40 درصد از قرارداد خود خواهان فسخ یکطرفه شده است. دلیل؟ عدم تعهد باشگاه استقلال به مفاد قرارداد و همچنین تعطیلی لیگ برتر ایران به دلیل ویروس کرونا!

در واقع استقلال و پرسپولیس دو بازیکن باکیفیت خود را به خاطر شیوع ویروس کرونا از دست داده‌اند و انها دیگر حاضر نیستند به ایران بیایند. هرچند مشکلات مالی نیز یکی از دلایل اصلی این اتفاق است.