برترین های تیم فوتبال آتلانتا فصل 2019-2020

این ویدیو برترین های تیم فوتبال آتلانتای ایتالیا در فصل 2019 – 2020 است .

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، باشگاه فوتبال آتالانتا (به ایتالیایی: Atalanta Bergamasca Calcio) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در سری آ ایتالیا است که در شهر برگامو در کشور ایتالیا قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۹۰۷ توسط چند دانشجوی سوئیسی بنا نهاده شد. لباس اول تیم آتالانتا، پیراهنی شامل خطوط عمودی آبی و مشکی به همراه شورت و جوراب مشکی است. ورزشگاه خانگی این تیم، ورزشگاه آتلتی آتزوری د ایتالیا نام دارد که ۲۱٬۳۰۰ نفر گنجایش دارد. از جمله لقب های آتالانتا، «Nerazzurri» به معنی «مشکی و آبی ها» و «La Dea» به معنی «الهه» است. در ایتالیا، گاهی به آتالانتا، «ملکه باشگاه های استانی و شهرستانی» گفته می‌شود؛ برای اشاره به این نکته که این باشگاه، استوار ترین باشگاه در بین تیم هایی است که در مناطق نزدیک به پایتخت یا مناطق سرمایه ای قرار نگرفته اند؛ با ۵۸ دوره حضور در سری آ، ۲۸ دوره حضور در سری بی و یک دوره حضور در سری سی.

آتالانتا موفق به قهرمانی در جام حذفی ایتالیا سال ۱۹۶۳ و صعود به نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا ۱۹۸۸ شده است؛ آن‌ هم در زمانی که در سری بی حضور داشته‌است؛ این بهترین عملکرد یک باشگاه در یک رقابت اروپایی است در حالی‌که در سطح اول رقابت های کشورش حضور ندارد (به همراه کاردیف سیتی). آتالانتا هم‌چنین در چهار دوره از رقابت های لیگ اروپا (که پیش‌تر با نام جام یوفا شناخته می‌شد) حضور داشته است و در فصل ۹۱–۱۹۹۰ به جمع هشت تیم پایانی راه یافته است.

آتالانتا پس از قرارگیری در رتبه سوم سری آ ۱۹–۲۰۱۸، برای نخستین بار در تاریخ باشگاه به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت؛ رتبه سوم سری آ، بهترین جایگاه این تیم در پایان یک فصل سری آ در تاریخ باشگاه است. حضور مجدد آتالانتا در سری آ، پس از قهرمانی آن‌ها در رقابت های سری بی فصل ۱۱–۲۰۱۰ به وقوع پیوست.