شایعه تا واقعیت | پیشنهاد 2میلیون دلاری پرسپولیس به امیر قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایرانی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران با پنج قهرمانی است. او که برای دومین فصل پیاپی مربیگری سپاهان برعهده دارد در گفت و گویی اعلام کرده تا به حال سه بار از پرسپولیس پیشنهاد داشته است!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ امیر قلعه نویی که فصل گذشته نتوانست در کورس با پرسپولیس موفق باشد و در جام حذفی و لیگ برتر، جام را به سرخپوشان واگذار کرد در این فصل نیز تا پیش از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ، رتبه دوم را در اختیار دارد و با فاصله 10 امتیازی که ایجاد شده کار سختی برای کسب جام قهرمانی دارد.

او روز گذشته در گفت و گو با سایت ورزش 3 اعلام کرد که از پرسپولیس تا به حال سه بار پیشنهاد داشته است که یک بار آن برمیگردد به دوره مدیریت محمد رویانیان در پرسپولیس:« در آن زمان آقای رویانیان پیشنهاد حضور در پرسپولیس را به مبلغ 2 میلیون دلار به پول الان دادند. فکر نمی کنم کسی باشد که از این پول بگذرد ولی من به ایشان یک چیز گفتم و آن این بود که اگر فقط یک استقلالی از رفتن من ناراحت شود، این کار را نمی کنم و آه همان یک نفر من را می گیرد».

در حالی امیر قلعه نویی می گوید پیشنهاد دو میلیون دلاری رویانیان را برای هدایت پرسپولیس رد کرده است که مدیرعامل وقت سرخ ها پیشنهاد مربیگری قلعه نویی در تیمش را تایید می‌کند اما رقم قرارداد 2 میلیون دلاری را به شدت رد می کند:« بله این ماجرا درست است و بنده در آن زمان به ایشان پیشنهاد همکاری دادم. در زمانی که قلعه‌نویی بیکار بود، با او تلفنی تماس گرفتم و گفتم اگر به تیم ما بیایی، تنوعی در فوتبال ایران به وجود می‌آید و از ماجرای رنگی بودن فوتبال، خارج می‌شویم.در آن روز، من فقط به ایشان پیشنهاد کار دادم، اما اصلا بحثی در مورد قیمت قرارداد در میان نبود. در آن دوران، حساسیت‌های زیادی بین استقلال و پرسپولیس وجود نداشت. البته ما بازیکنانی را گرفتیم که خواسته هواداران پرسپولیس بود. قبل از حضور من احساس بدی در مورد باشگاه وجود داشت و می‌گفتند برخلاف استقلال که آنجا علی فتح‌الله‌زاده فقط بمب می‌ترکاند، پرسپولیس بلد نیست بازیکن خوب جذب کند. این بود که ما به سراغ ستاره‌ها رفتیم».