آذرنیا : کسر قرارداد در ایران منطقی نیست + فیلم

قرارداد‌هایی که بازیکنان ما در لیگ می‌گیرند به صورت فصلی است و به نظر من بحث کسر قرارداد در کشور ما نمی‌تواند چندان منطقی باشد.

حسن آذرنیا سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی تبریز پس از جلسه امروز در فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: جلسه‌ای که امروز برگزار شد، بسیار خوب و مفید بود، به خصوص بحث مربوط به قرارداد بازیکنان خارجی و داخلی که با هم فکری به وجود آمد و ‌ای‌کاش از این نوع جلسات در این چند سال بیشتر برگزار می‌شد. امروز یک هماهنگی بین باشگاه‌هایی که در جلسه حضور داشتند صورت گرفت و با هماهنگی‌هایی که محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال داشت، قرار شد از این به بعد نسبت به قرارداد‌های مالی و حقوقی باشگاه‌ها بیشتر توجه شود. همچنین قرار شد فدراسیون فوتبال یک فرمتی را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد تا آن‌ها با هماهنگی اعضای هیئت مدیره کار‌هایی را انجام دهند که دیگر شاهد پرونده‌های مالی از سوی بازیکنان خارجی در فیفا نباشیم.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی همچنین درباره محرومیت این باشگاه از ۳ پنجره نقل و انتقالات، بیان داشت: از زمانی که باشگاه ماشین‌سازی تبریز خصوصی شد، سعی کردیم تا آنجا که ممکن است مشکلات مالی نداشته باشد. این پرونده‌ای هم که اکنون باعث محرومت ما از پنجره نقل و انتقالات شده مربوط به لوسیانو پریرا است که اکنون در تیم فولاد خوزستان بازی می‌کند. قرارداد او با باشگاه ماشین‌سازی مربوط به ۳ سال پیش است و خوشبختانه با تلاش‌های زنوزی، مالک باشگاه، یک نماینده ویژه‌ای را برای این پرونده معرفی کرده و قرار شد او جلسات متعددی را با پریرا و حتی وکیل او برگزار کند و به احتمال بسیار زیاد این پرونده تا پایان اردیبهشت‌ماه بسته خواهد شد و بعد از آن ما مشکلی برای جذب بازیکن در فصل بعد نخواهیم داشت.

آذرنیا درباره بحث کسر قرارداد بازیکنان لیگ برتری هم گفت: کسر قرارداد‌ها در ایران، آنطور که شایعه شده نسبت به باشگاه‌های بزرگ دنیا کمی متفاوت است. وقتی می‌بینیم که باشگاه‌های اروپایی درباره کسر قرارداد بازیکنانشان صحبت می‌کنند و می‌گویند که ۵ ماه از قراردادهایشان را بخشیده‌اند، کاملا با ما فرق می‌کند. قرارداد‌هایی که بازیکنان ما در لیگ می‌گیرند به صورت فصلی است و به نظر من بحث کسر قرارداد در کشور ما نمی‌تواند چندان منطقی باشد.