شاه منصوری : پرونده ویلموتس فتح الباب پیروزی های بعدی است + فیلم

مدارک و مستندات‌مان را کامل به فیفا ارسال کرده و این لایحه بسیار قوی را با حضور اساتید این حوزه ارائه دادیم. به کمک بهترین‌های ایران در این حوزه لایحه را نوشتیم و ارسال کردیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، رضا شاه منصوری، معاون حقوقی باشگاه گل‌گهر سیرجان درباره جلسه امروز (یکشنبه) نمایندگان باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری و دسته اولی با مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، بیان کرد: با دستور دبیرکل فدراسیون فوتبال جلسه‌ای درباره پرونده‌های خارجی باشگاه‌ها در کمیته تعیین وضعیت و فیفا و اینکه باید چه کار‌هایی نسبت به این پرونده‌ها انجام بدهیم تشکیل شد. این جلسه هم‌اندیشی با جنبه حمایتی از باشگاه با رویکرد محمدنبی برگزار شد تا دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌های آن‌ها را بپرسد. درکل جلسه بسیار خوبی بود.

شاه منصوری ادامه داد: فدراسیون فوتبال حمایت کامل خود را از باشگاه‌ها اعلام کرد و به آن‌ها گفت با حضور در فدراسیون مشاوره بگیرند تا با خواست خدا پرونده‌های فعلی حل و فصل شود.

او درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس، اظهار داشت: درمورد این فدراسیون من نباید صحبت کنم چراکه فدراسیون درباره پرونده ویلموتس صحبت کرده و مسائل حقوقی بیان شده است. در روز‌های اخیر بحثی مطرح شده که لودویک ده ویشت وکیل پرونده است، اما باید بگویم اینگونه نیست. این بحث نکته مهمی است. زمانی که حیدر بهاروند به عنوان سرپرست به فدراسیون فوتبال آمد درباره پرونده‌های حقوقی اتفاق خوبی افتاد. می‌دانید اهم مشکلات و دغدغه‌های ما همین پرونده‌ها است که درباره آن‌ها خرد جمعی و روحیه تیمی به وجود آمد.

شاه منصوری تصریح کرد: درباره پرونده مارک ویلموتس جلسات مختلفی برگزار کردیم، اما رویکرد سابق فدراسیون بر این بود که از وکلای خارجی هم در این پرونده استفاده شود. اطمینان دارم پرونده ویلموتس و پرونده‌های مشابه آن را وکلا و عزیزان ایرانی داخل کشور از پس آن برمی‌آیند. با این وجود مسئولان فدراسیون اصرار داشتند یک وکیل خارجی هم کنار ما باشد. طبق همین امر با گزینه‌های مختلفی صحبت کردیم. مارکوس موتا (وکیل نیمار و تیم ملی برزیل) جزو گزینه‌ها بود، اما اعداد و ارقامی که این وکلا برای حق‌الوکاله می‌گرفتند، بسیار نجومی بود.

او افزود: سازوکار را با این کیفیت با ده ویشت پیش بردیم. او در کنار تیمی است که من، فغانپور، نورشرق در آن هستیم و البته از نظرات احمدرضا براتی هم استفاده می‌کنیم. ده ویشت به شکل مستقل و منفرد و بدون نظر این تیم حق هیچگونه اقدامی را درخصوص پرونده ویلموتس ندارد.

معاون حقوقی باشگاه گل‌گهر ادامه داد: بر همین اساس ده ویشت نمی‌تواند مستقل نامه‌ای بفرستد و مذاکره‌ای داشته باشد. تمام اتفاقات، تشریفات و پروسه دادرسی درخصوص ویلموتس باید از طریق فدراسیون فوتبال انجام شود. پروسه پرونده ویلموتس بر اساس یک کار تیمی و یک خرد جمعی انجام می‌شود.

عضو تیم حقوقی فدراسیون فوتبال در پرونده مارک ویلموتس درباره زمان دقیق رسیدگی فیفا به پرونده و همچنین تاخیری که به دلیل شیوع ویروس کرونا و دورکاری کارکنان فیفا در این پرونده به وجود آمده است، اظهار داشت: پروسه رسیدگی در فیفا به این صورت است که اگر دعوایی مطرح شود، ابتدا دفاعیات طرفین را می‌گیرد و سپس می‌گوید تا فلان تاریخ مدارک و مستندات را ارائه بدهید. بعد از آن وارد پروسه دادرسی و رسیدگی می‌شود. البته اگر جلسه هیرینگ در کار نباشد.

او افزود: من با سوئیس در ارتباط هستم و می‌دانم بخش اعظمی از پرسنل این نهاد به دلیل شیوع ویروس کرونا دورکاری می‌کنند. همین موضوع سبب تاخیر در رسیدگی به پرونده ویلموتس شده، اما نکته مهم و کلیدی این است که به غیر از دعوایی که ویلموتس مطرح کرده بود، ما هم شکایت و دعوای متقابلی مطرح کردیم. فکر می‌کنم طرف مقابل تا ۱۸ یا ۱۹ آوریل برای پاسخگویی به دعوای فدراسیون فرصت پاسخگویی داشت که وکیل ویلموتس تقاضای تمدید مهلت برای پاسخگویی داده است.

شاه منصوری درباره اینکه آیا می‌توان طبق اظهارات محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون به صراحت اعلام کرد که ایران برنده این دعوای حقوقی می‌شود، گفت: درواقع درباره بحث پرونده ویلموتس موضع من موضع رسمی فدراسیون فوتبال نیست. بی‌شک درمورد این پرونده اگر تشخیص بدهد، از طریق روابط عمومی خودش اطلاع‌رسانی می‌کند. جایگاه من منتسب به فدراسیون نیست، اما بحث واضح این است که اولا ما در پرونده ویلموتس یکی از بهترین دفاع‌ها را داشتیم و و این نکته خیلی مهمی است. دوم اینکه فدراسیون درمورد تعهدات ویلموتس عملیات اجرا را انجام داد و آن را اجرایی کرد که این امر جز اتفاق‌های نادر است. به نظر من و سایر دوستان صاحب نظر در این حوزه به امید خدا پیروزی در پرونده ویلموتس خیلی دور از ذهن نیست.

او افزود: مدارک و مستندات‌مان را کامل به فیفا ارسال کرده و این لایحه بسیار قوی را با حضور اساتید این حوزه ارائه دادیم. به کمک بهترین‌های ایران در این حوزه لایحه را نوشتیم و ارسال کردیم. پرونده ویلموتس فتح بابی خواهد بود که از این به بعد بتوانیم شاهد پیروزیمان در این عرصه باشیم.

عضو تیم حقوقی پرونده مارک ویلموتس درباره اخباری که نسبت به درخواست کارلوس کی‌روش برای پاداش ۲۰۰ هزار دلاری سومی در جام ملت‌های آسیا مطرح است، گفت: من در جریان پرونده کی‌روش و پاداش او برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا نیستم.