تاریخچه المپیک( قسمت چهارم)| المپیاد دوم با میزبانی فرانسه در سال 1900

المپیاد دوم یا همان بازی های المپیک مدرن با میزبانی فرانسه در سال 1900 برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، فرانسه میزبان دومین المپیک مدرن بود که در شهر پاریس میزبان 997 ورزشکار زن و مرد از سراسر جهان بود و رقابت های این المپیک در 19 رشته برگزار شد و 24 کشور در این رقابت مهم شرکت کردند.

در این دروه از رقابت های المپیک اگر چه 24 کشور حضور داشتند اما فقط نام 20 کشور در تاریخچه این رقابت ها ثبت شده است.

فرانسه میزبان این رقابت ها در این دوره با کنار زدن آمریکا توانست به مقام نخست دست یابد و در مجموع 101 مدال را بدست بیاورد.

فرانسوی ها در این دوره از رقابت ها موفق به دریافت 26 مدال طلا،41 نقره و 34 برنز شدند  و تیم دوم این رقابت ها یعنی ایالات متحره در مجموع فقط 47 مدا بدست آورد.

بریتانیا که در دوره قبلی نتوانسته بود در جوع 3  کشور نخست المپیک 1896 قراربگیرد در این دوره با مجموع 30 مدال در رده سوم قرار گرفت.

نکته جالب این دوره از رقابت های المپیک کسب عنوان چهارمی تیم متحد بود تیمی که از ورزشکاران بدون کشور یا زیر پوشش برگزار کنندگان المپیک در رقابت ها شرکت کرده بود.

در جدول توزیع مدال ها و رد پایان این رقابت ها 90 مدال طلا 90 مدال نقره و 88 برنز به شرکت کنندگان اختصاص یافت و در مجموعه 268 مدال در المپیک 1900 توزیع شد و پرونده این رقابت ها بسته شد.

کشورمان ایران در این دوره از رقابت ها حضور نداشت.
از نکات برجسته این المپیک رشد قابل توجه کشور ها و نفرات شرکت کننده بود و رشته های ورزشی حدود 5 رشته نسبت به المپیک قبلی افزایش داشت و پاریس توانست رکورد آتن را در میزبانی بشکند.

بیشتر بخوانید:
تاریخچه المپیک(قسمت اول)| چگونه یک جشن احترام بزرگترین رویداد جهانی در ورزش شد
تاریخچه المپیک(قسمت دوم)| آغاز دوران المپیک مدرن در یونان
تاریخچه المپیک(قسمت سوم)| رقابت های ورزشی با 245 شرکت کننده با نام المپیک

انتهای پیام/