دلایل تخلفات و پرونده باشگاه های ایران در فیفا

غلامرضا رفیعی، حقوقدان ورزشی تخلفات باشگاه های ایران و پرونده های موجود در فیفا را تشریح کرد.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، غلامرضا رفیعی، حقوقدان، در پاسخ به این سوال که علت تخلفات و پرونده های زیادی که در فیفا وجود دارد چیست و برای آینده باید چه اقدامی انجام داد که متضرر نشویم، بیان کرد: متأسفانه اکنون دلالانی وجود دارند که تعدادشان هم کمتر از انگشتان دو دست است. دلالانی که قدرتمند هستند و حتی ادعا می کنند که ما مدیرعامل، رئیس هیأت مدیره، اعضای هیأت مدیره و مربی باشگاه ها را عوض می کنیم و این کار را می کنند.

پول های زیر میزی در فوتبال زیاد است


وی ادامه داد: بازیکن بی خاصیتی را استخدام می کنند که این بازیکن حتی از نظر پزشکی مشکل دارد و صدها میلیون تومان پول مملکت که باید صرف بازیکنان خاکی شود را صرف این بازیکنان می کنند. با کمال تأسف ۳۰ تا ۴۰ درصد این پول ها زیر میز یا روی میز تقسیم می شود. 

وزارت باید باشگاه هایی را که در فیفا پرونده دارد از خرید های خارجی منع کند


رفیعی، افزود: وزارت ورزش اگر این باشگاه ها را باشگاه های دولتی می داند، باید بگوید هر باشگاهی که حداکثر دارای ۲ تا ۳ پرونده در اتاق حل اختلافات فیفاست، حق انعقاد قرارداد و استخدام ورزشکار جدید از خارج ندارد. باشگاهی که دارای ۲۰ یا ۳۰ پرونده است، چرا باید اجازه داشته باشد بازیکنان درجه ۲ یا ۳ را استخدام کند؟ باشگاهی که بالای میلیارد قرارداد می بندد، چرا باید بدون استفاده از مشاورین حقوقی و وکلای تراز اول حقوق ورزش اقدام به انعقاد قرارداد کند؟

ندیران غیر ورزشی باید از فوتبال بروند


این حقوقدان، تأکید کرد. به نظر من در درجه یک پدیده دلالان، همچنین انتصاب مدیران غیرورزشی، غیرفوتبالی و سیاسی در باشگاه ها عامل چنین مشکلاتی است. 
رفیعی رسیدن روزهای خوب فوتبال ایران را نوید داد و گفت: با وجود این مشکلات، روزی فرا خواهد رسید که فوتبال بانوان ایران در دنیا خواهد درخشید. ما می توانیم صادرکننده فوتبالیست و و ورزشکار باشیم، کما اینکه الان هم هستیم. 


انتهای پیام/