روانخواه : فرار استراماچونی همه اش تقصیر وزارت ورزش نبود

باور کنید کسی استراماچونی را نمی شناخت، حتی مخالفش هم بودند. من دلیلی که برای انتخاب استراماچونی آوردم این بود که در یک باشگاه عوامل مختلفی کار می کنند، مثل کادرفنی، مدیرعامل هیئت مدیره، گروه پزشکی، کمیته فنی و بازیکنان تیم ولی مهم ترین فرد در یک باشگاه سرمربی تیم است .

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، روانخواه بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال گفت : استقلال با استراماچونی شرایطی داشت که اگر بخواهیم تاریخ استقلال بعد از انقلاب را به سه قسمت تقسیم کنیم و در مورد سه دوره طلایی صحبت کنیم، اگر بخواهیم از نظر کیفیت تیمی سه دوره طلایی را در نظر بگیریم مطمئنا استقلال استراماچونی آن شرایط را داشت ولی هیچ وقت نپرسید چرا این اتفاق افتاد.
زمانی که من در کمیته فنی بودم راجع به استراماچونی صحبت کردم، نقش خطیر و ارتباطی که در اروپا داشت در این انتقال خیلی مهم بود. باور کنید کسی استراماچونی را نمی شناخت، حتی مخالفش هم بودند. من دلیلی که برای انتخاب استراماچونی آوردم این بود که در یک باشگاه عوامل مختلفی کار می کنند، مثل کادرفنی، مدیرعامل هیئت مدیره، گروه پزشکی، کمیته فنی و بازیکنان تیم ولی مهم ترین فرد در یک باشگاه سرمربی تیم است، یک سرمربی تیم را به کمال می رساند و یک مربی باشگاه را به فرش می رساند. ما می توانیم با یک انتخاب درست تمام نواقص باشگاه را پشت آن انتخاب درست پنهان کنیم و برویم باشگاه را درست کنیم. اینکه استراماچونی فرار کرد، همه اش به وزارت ورزش و جوانان بر نمی گردد، من خودم منتقد وزارت ورزش و جوانان هستم در بحث استقلال ولی بخشی از آن هم به خود پیشکسوتان برمی گردد و ضعف مدیریت، یک قانون ساده است، وقتی چند ماه به بازیکن و مربی پول نمی دهی همین اتفاق رخ می دهد.
یک وقت است پول نبوده و نداده اند که قابل تحمل است ولی من می دانم آن زمان پول در باشگاه وجود داشت. چرا وقتی قرار است استراماچونی با استقلال پای میز مذاکره بنشیند قراردادش منتشر شد؟ به چه شکل منتشر شد و چه کسی این کار را کرد؟ قرارداد استراماچونی خط قرمزش بود چون رقمش پایین بود، متاسفانه این به مارکت او در اروپا لطمه می زد و در باشگاه می دانستند قرارداد او خط قرمزش است. برای فراری دادن استراماچونی اول خطیر را فراری دادند و یک جوری بود که شرایطش را برعلیه اش کردند که استعفا کرد و رفت و بعد از آن شرایط برای استراماچونی سخت شد و او هم رفت.
وقتی شانس کمی برای بازگشت او بود قراردادش را منتشر کردند، انتشار قرارداد او توسط وزارت ورزش انجام نشد.

بیشتر بخوانید :

روانخواه : کوته فکرها در این شرایط به دنبال قهرمانی هستند

روانخواه : پرسپولیس افتخاراتشان را به‌ زحمت به دست آورده است