پروتکل بهداشتی بوندس لیگا که ایران قصد الگوبرداری از آن را دارد

فدراسیون ایران قصد الگوبرداری از پروتکل بهداشتی بوندس لیگا برای مقابله با کرونا را دارد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، اولین اقدامی‌که آلمانی‌ها برای شروع دوباره مسابقات لیگ فوتبال خود در نظر گرفته‌اند، بازی بی حضور تماشاگر است.

یکی از مواردی که مسئولان برگزاری مسابقات در آلمان باید آن را در نظر بگیرند، ضدعفونی کامل فضای ورزشگاه‌هاست.

انجام مداوم تست کرونا برای بازیکنان، مربیان و سایر اعضای کادر تیم‌هاست؛ به‌صورتی که اعضای تیم‌های مختلف بوندس‌لیگا هر هفته باید تست کرونا بدهند.

تا زمان پایان کرونا قبل از هر مسابقه، خبری از عکس تیمی‌ بازیکنان نخواهد بود، یعنی هرگز ١١ بازیکن یک تیم کنار هم نمی‌ایستند.

یکی از اتفاقات متداول در بین فوتبالیست‌ها پرتاب آب دهان به داخل زمین چمن است. بارها این مسأله که بازیکنان آب دهان خود را به داخل چمن پرتاب کنند، دیده شده است اما حالا در بوندس‌لیگا هر بازیکنی این کار را انجام دهد و مشاهده شود، از داور کارت زرد می‌گیرد.

حالا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایران نیز قصد دارند در صورتی که مجوز شروع تمرینات و مسابقات را از ستاد مبارزه با کرونا بگیرند، از پروتکل بهداشتی آلمان‌ی‌ها الگوبرداری و آیین‌نامه داخلی را براساس آن تدوین کنند؛ مسأله‌ای که با رعایت دقیق آن می‌توان امیدوار بود مشکل خاصی برای اهالی فوتبال پیش نیاید و بازی‌ها نیز روند طبیعی‌اش را پی بگیرد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: الگوبرداری بهداشتی لیگ ایران از بوندسلیگا