علی قارداشی: تاثیر منفی تعطیلی مسابقات بر تنیس روی میز کمتر بوده است / از بانوان حمایت مالی بیشتری می‌شود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز: با توجه به وضعیت اقتصادی بانوان و دستمزد کمتر آن ها، از بانوان حمایت مالی بیشتری می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در خصوص تاثیر تعطیلی مسابقات بر روند تیم‌های تنیس روی میز گفت: تعطیلی مسابقات به دلیل انتشار ویروس کرونا روی آمادگی تمام تیم‌های ورزشی تاثیر منفی گذاشته است. به تازگی با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای داشتیم و راجع به تاثیرات تعطیلی مسابقات مذاکراتی داشتیم.

او ادامه داد: شاید تاثیر این اتفاق روی بازیکنان تنیس روی میز کمتر بوده، زیرا بازیکنان تنیس روی در منازل مسکونی یا بیرون از خانه هایشان، تجهیزات ورزشی مورد نیاز را در اختیار دارند. ۲ بازیکن مرد و ۲ بازیکن خانمی که قرار است در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند، از این ظرفیت‌ها و امکانات بهره می‌برند. با این حال ما در قبال ۱۰ بازیکنی که قرار است در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند نگرانی‌هایی داریم.

تابع تصمیمات مسئولان ورزشی کشور هستیم 

وی ادامه داد: به طور کلی می‌توانیم بگوییم معلق شدن مسابقات به دلیل انتشار ویروس کرونا روی تمام رشته‌های ورزشی تاثیر منفی گذاشته که شاید تاثیر آن بر رشته تنیس روی میز کمتر بوده است. قطعا برخی از مسئولان دیگر فدراسیون‌ها و انجمن‌های ورزشی هم برای آماده نگه داشتن بازیکنانشان، برنامه‌های خاصی دارند. ما تابع تصمیماتی هستیم که مسئولان ورزشی کشور اتخاذ کردند.امیدواریم هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

از بانوان حمایت مالی بیشتری می‌شود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز درباره حمایت‌های این فدراسیون از بازیکنانی که شانس کسب سهمیه المپیک بگیرند گفت: در این قضیه میان بخش بانوان و آقایان تفاوت‌هایی وجود دارد و در تمام رشته‌ها دستمزد بازیکنان مرد با بانوان تفاوت دارد؛ بنابراین بانوان نیاز به حمایت بیشتری دارند. تاثیر اردو‌های تیم‌های ملی برای بانوان خیلی بیشتر است. ما از هر ۲ بخش حمایت می‌کنیم، اما با توجه به وضعیت اقتصادی بانوان و دستمزد کمتر آن ها، از بانوان حمایت مالی بیشتری می‌شود.

کمتر شدن اعزام‌ها تاثیر منفی می‌گذارد

قارداشی در واکنش به کاهش اعزام به اردو‌ها و مسابقات خارجی که با تصمیم وزارت ورزش انجام شده و تاثیر این قانون بر تنیس روی میز گفت: صد در صد عدم اعزام تاثیر منفی خواهد داشت. حدود ۲ سال است که این قانون اجرا می‌شود و می‌توان گفت تاثیری که این اتفاق بر رشته‌هایی مانند تنیس روی میز دارد، بر رشته‌های دیگر نیست. قطعا اگر اعزام‌ها کمتر باشد، تاثیر منفی دارد. موردی نبوده که ما در بخش بزرگسالان بخواهیم اعزام کنیم، اما وزارت ورزش مخالفت کند.

نمی‌توانیم حمایت سابق را از تیم‌های پایه داشته باشیم

علی قارداشی ادامه داد: وقتی بنده رئیس فدراسیون تنیس روی میز شدم، تیم ملی جوانان رنک ۵۰ دنیا را در اختیار داشت، اما ما با نتایج درخشانی که گرفتیم، آمدیم جزو ۱۰ تیم برتر دنیا و در مسابقات جوانان جهان رده هفتم را به دست آوردیم. این نشان می‌دهد که ما سرمایه گذاری خوبی کردیم و ارتقای رنکینگ ما قابل قبول بوده است، اما دیگر نمی‌توانیم حمایت سابق را از تیم‌های پایه داشته باشیم. باید مشارکت و همراهی بیشتری از جانب حامیان مالی و خانواده‌ها داشته باشیم.

دستمزد مربیان تیم‌های ملی ثابت نیست

علی قارداشی درباره دستمزد مربیان تیم‌های ملی تنیس روی میز گفت: دستمزد آن‌ها مانند یک کارمند ثابت نیست، اما متناسب با نتایج تیم‌های ملی، میزان حضور آن‌ها در اعزام‌ها و اردوها، شرایط بودجه فدراسیون، رضایتمندی فدراسیون و در نظر گرفتن اولویت‌ها مبلغی را دریافت می‌کنند.

همه چیز در فدراسیون تنیس روی میز طبق برنامه پیش می‌رود

علی قارداشی در واکنش به این که به اساسنامه فدراسیون ایراد گرفته شده و این که انتخابات این فدراسیون طبق این اساسنامه بود، آیا ریاست او با چالش مواجه نمی‌شود گفت: برای پاسخ به فدراسیون جهانی با وزارت ورزش همفکری می‌کنیم. تاکنون فدراسیون با چالشی مواجه نشده است. ما گزارشی از پیشرفت فدراسیون به فدراسیون جهانی ارائه کردیم که نشان می‌دهد همه چیز در ایران به خوبی پیش می‌رود. دوران بازیگری ما خیلی از کشور‌ها نسبت به ما برتری داشتند،   اما در حال حاضر ما از آن‌ها جلو زدیم  و این نشان می‌دهد که همه چیز طبق ظوابط انجام می‌شود. امیدوارم هر چه زودتر پاسخ‌های لازم را بدهیم. بخشی از مدارک در وزارت ورزش و بخش دیگر در شورای نگهبان وجود دارد و به همین دلیل نمی‌توانیم به سرعت پاسخ دهیم.

تصمیمات اشتباه سازمان تربیت بدنی باعث شد خیلی از کرسی‌های ما در مجامع ورزشی جهان از دست برود

ئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اقدامات مثبتی برای حفاظت از ورزش کشور انجام می‌دهند. به هر حال دموکراسی واقعی هر چقدر بیشتر باشد، به سود ورزش است. به اعتقاد من قبلا روابط هیئت‌های استان‌ها با زیر مجموعه‌ها اصلا خوب نبود، اما در حال حاضر این روابط شکل منطقی‌تر و محترمانه تری دارد. تصمیمات اشتباهی که در سازمان تربیت بدنی گرفته شد، باعث شد خیلی از کرسی‌های ما در مجامع ورزشی جهان از دست برود، اما در حال حاضر شرایط خیلی بهتری ایجاد شده و اتفاقات مثبتی رخ داده است.

امکانات کافی برای تحت پوشش گرفتن پارا تنیس روی میز نداریم

او در پاسخ به این سوال که پس از اضافه شدن رشته پارا تنیس روی میز به فدراسیون تنیس روی میز، منابع مالی این فدراسیون بیشتر شده است گفت: بودجه خیلی کمی به فدراسیون اضافه شده و هیچ زیر ساختی در نظر گرفته نشده است. پارا تنیس روی میز جزو پرطرفدار‌ترین و مدال آور‌ترین رشته‌های جانبازان و معلولین است. ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های پارا تنیس روی میز با تنیس روی میز متفاوت است و در حال حاضر نمی‌توان هیچ زیر ساختی به پارا تنیس روی میز اضافه کرد. با این حال مسئولیت اعزام‌ها به فدراسیون تنیس روی میز سپرده شده است. در حال حاضر امکانات کافی برای تحت پوشش قرار دادن پارا تنیس روی میز را نداریم و امکانات این رشته در اختیار فدراسیون جانبازان و معلولین است؛ بنابراین برای تمرینات و اردو‌ها باید از امکانات این فدراسیون استفاده شود.

انتهای پیام/