چرا قرارداد پرسپولیس با کارگزار همچنان یک «ترکمنچای» واقعی است؟

روز گذشته قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار خود یعنی شرکت آتیه داده پرداز به مدت سه سال منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ پیشتر توسط محمدحسن انصاری فرد این قرارداد در آبان 1398 به امضا رسیده بود و حرف و حدیث ها و انتقادات زیادی نسبت به آنچه حق باشگاه در این زمینه خورده شده مطرح شده بود. شرکت آتیه زیر بار هیچ یک از این انتقادات نرفت و محمدحسن انصاری فرد که عرصه را تنگ شده می دید نیز از سمت خود به یکباره استففا کرد و رفت.

رسول‌پناه که به عنوان سرپرست جدید کارش را آغاز کرده بود تصمیم به فسخ یکطرفه قرارداد گرفت و همین اتفاق نیز رخ داد اما مذاکرات مجدد این شرکت و البته حمایت وزیر ورزش از انعقاد مجدد قرارداد باعث شد تا دو گروه بار دیگر پای میز مذاکره بنشینند و با اصلاح فقط یک بند، قرارداد جدید امضا شود.

نواقص وحشتناک به ضرر پرسپولیس

ماجرا از این قرار است که بازهم در اصلاحیه این قرارداد اکثر موارد به سود کارگزار است تا باشگاه پرسپولیس. به طور مثال هر گونه قرارداد اسپانسرینگ باشگاه به صورت 92 درصدی به کارگزار می رسد و فقط سهم باشگاه 8 درصد خواهد بود.

کف ضمانت 110 میلیاردی به باشگاه داده شده اما برای فصل بیستم فقط 65 میلیارد تومن به سرخ ها می رسد چرا که 15 میلیارد در دوران انصاری فرد قرض داده شد و 30 میلیارد تومان نیز اواخر خرداد به حساب باشگاه واریز می شود. این 45 میلیارد تومان در واقع از دل 110 میلیارد تومان خارج شده است.