سلطانی فر شرایط آغاز فعالیت های ورزشی را تشریح کرد

وزیر ورزش و جوانان شرایط آغاز رقابت ها و تمرینات ورزشی را تشریح کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه  به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر با مطلوب خواندن شرایط کشور به لحاظ مقابله با شیوع ویروس کرونا و موفقیت های مدافعان عرصه سلامت،  اظهار داشت: با توجه به بررسی های کارشناسانه ی  کمیته های زیر مجموعه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، برگزاری پلکانی و مرحله به مرحله فعالیت های ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

رشته های کم برخورد می توانند فعالیت خود را آغاز کنند


وی  افزود : در مرحله نخست  که دو هفته قبل  اعلام شد ،مجوز فعالیت 30 رشته ورزشی انفرادی در شهرهای سفید از ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اخذ شد تا باشگاه ها و مجموعه های ورزشی که در این رشته ها فعال هستند بتوانند برنامه های خود را پیگیری کنند.
 
وزیر ورزش و جوانان افزود: در مرحله جدید با توجه به شرایط خوبی که در بسیاری از نقاط کشور از حیث شیوع بیماری کرونا  به وجود آمده ، مجوز فعالیت رشته های ورزشی مثل فوتبال ،  والیبال، هندبال و… را از ابتدای خردادماه گرفتیم .
وی در این باره گفت :  چنانچه شرایط مبارزه با این بیماری روند کاهش را طی کند رشته های ورزشی کم برخورد می توانند  از 22 خرداد مسابقات خود را  با توجه به برنامه ریزی فدراسیون های ذیربط برگزار کنند.

مسابقات تحت نظر فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می شود


مسعود سلطانی فر  در ادامه  این نکته را مورد توجه قرار داد که با توجه به اهمیت سلامتی مردم و چگونگی  شرایط شهرها به لحاط ابتلا  به ویروس کرونا  در فاصله چند روز مانده به 22 خرداد،  وضعیت موجود رصد  و گزارش نهایی به  ستاد ملی ارائه تا بررسی نهایی صورت بگیرد.
  وی افزود : چنانچه روند شیوع ابتلا به بیماری رو به کاهش باشد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مسابقات بدون تماشاگر تحت نظر دقیق فدراسیون پزشکی، ورزشی انجام خواهد شد .

در مورد رشته های پر بخورد تصمیمی نگرفتیم


وزیر ورزش و جوانان  در خصوص رشته هایی مثل کشتی، جودو، بوکس، تکواندو، ووشو و کاراته اظهار داشت: با توجه به اینکه در این رشته ها میزان برخورد بسیار بالا است،  فعلا تصمیمی در خصوص فعالیت این رشته ها گرفته نشده است.
وی این نکته را نیز متذکر شد،   چنانچه  با شرایط ویژه  ای در خصوص  شیوع این بیماری مواجه شویم تصمیمات جدیدی در خصوص نحوه فعالیت رشته های ورزشی و باشگاهها  گرفته  خواهد شد.
سلطانی فر در ادامه سخنانش  در خصوص  آغاز به کارسایر اماکن ورزشی و باشگاه های ورزشی نیز  توضیح داد : در این ارتباط کمیته مشترک وزارت  خانه های ورزش و جوانان و بهداشت و درمان بررسی های  کارشناسی خود را پیگیری کرده   و طی  چند روز آینده نتایج تصمیات اعلام خواهد شد .

انتهای پیام/