عربستان متهم به پخش غیر قانونی فوتبال انگلیس شد

روزنامه تایمز اعلام کرد کانال ورزشی دولت عربستان سعودی به دلیل پخش مسابقات قدیمی جام حذفی فوتبال انگلیس، متهم به عملی غیرقانونی شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،به ادعای این روزنامه انگلیسی کانال KSA پیامی از وکیل اتحادیه فوتبال انگلیس دریافت کرده که این کانال به پخش غیرقانونی مسابقات قدیمی جام حذفی انگلیس که در آن دیدارهای تیم نیوکاسل برگزار شده و این تیم با درخشش بازیکن افسانه‌ای خود آلن شیرر پخش شده و مجوز قانونی برای این اقدام اخذ نشده است.

در ادامه این گزارش به این موضوع اشاره شده که پخش غیرقانونی مسابقات جام حذفی یک استنباط است و باید پیگیری گردد تا مشخص شود که قراردادی برای پخش این مسابقات بسته شده یا اینکه چنین اقدامی رخ نداده است. جالب است که پس از ارسال نامه به شبکه KSA این شبکه تا تاریخ دوم ژوئن(۱۳ خرداد) پخش مسابقات را متوقف نخواهد کرد.

از مهم‌ترین موارد موجود در پیام ارسال شده این است که آیا این شبکه برای پخش این مسابقات مجوز قانونی را دریافت کرده است که اگر این کار صورت نگرفته باشد، به دلیل پخش این محتوای تلویزیونی در شبکه ورزشی عربستان، حقوق فدراسیون انگلیس نقض و به قوانین حق پخش تجاوز شده است.

در حقیقت در این گزارش به این موضوع پرداخته شده که این اقدام شبکه تلویزیونی عربستان در پخش غیرقانونی مسابقات منبع نگرانی برای دیگر شبکه‌هایی است که به‌صورت قانونی اقدام به پخش مسابقات ورزشی می‌کنند.