فسخ قرارداد اسپانسری آدیداس با بازیکن ترک تبار آلمانی

کمپانی آدیداس که اسپانسر شخصی مسوت اوزیل ستاره آلمانی آرسنال بود قرارداد خود با او را فسخ کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی شبکه لحظه ،بعد از لغو قرارداد اسپانسری کمپانی مرسدس با مسوت اوزیل بازیکن ترک تبار آلمانی حالا او یکی دیگر از حامیان مالی اصلی خود را از دست داده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آلمانی، کمپانی لوازم ورزشی آدیداس هم قرارداد خود با این ستاره را لغو کرده است.

در حالی که قرارداد فعلی مسوت اوزیل با آدیداس تا پایان فصل جاری اعتبار داشته، این کمپانی به او اعلام کرده که قصد تمدید قرارداد ندارد و قرارداد او به صورت اتوماتیک در پایان فصل جاری منقضی خواهد شد. اوزیل تا پایان سال 2018 یکی از سفیران اصلی آدیداس محسوب می‌شد و این خبر، در آلمان تعجب‌برانگیز بوده است و روزنامه بیلد در یادداشت امروز خود می‌گوید علت اصلی اقدام آدیداس در وهله اول صرفه‌جویی در هزینه‌های کمپانی در میانه بحران مالی ناشی از اپیدمی کووید19 بوده است .

همچنین دلیل دیگر این اتفاق این بود که آدیداس به این نتیجه رسیده که بعد از اتفاق‌های یکی دو سال اخیر، تاثیرگذاری اوزیل بر افکار عمومی آلمان کاهش پیدا کرده. بیلد به ماجرای عکس معروف اوزیل با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پیش از شروع جام جهانی 2018 اشاره می‌کند. ماجرایی که سر و صدای زیادی به راه انداخت و باعث شد اوزیل از تیم ملی آلمان خداحافظی کند.
 
اوزیل اولین بار در سال 2013 با کمپانی آدیداس قرارداد همکاری امضا کرد. مبلغ دریافتی اوزیل بابت قرارداد اسپانسری‌اش با آدیداس 25 میلیون یورو بوده است. این در حالی است که بعد از انتشار این اخبار، نه اوزیل و نه آدیداس تا این لحظه واکنشی رسمی نسبت به آن نشان نداده‌اند.


انتهای پیام/