ترکاشوند: پیکان با تیمی جوان در لیگ برتر شرکت می‌کند

سرمربی تیم والیبال پیکان، گفت: با تیمی جوان که بازیکنانش تجربه نسبی دارند، در لیگ برتر شرکت می‌کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،محمد ترکاشوند سرمربی تیم والیبال پیکان تهران، ادامه داد: با انتصاب حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ایران‌خودرو و با توجه به این که ایشان ورزشی بودند، حضور پیکان در لیگ برتر والیبال قطعی شد اما همچنان مشکل بودجه وجود دارد.

پیکان با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بسته شده است

وی با بیان این که امسال هم تیم پیکان با بازیکنان جوان در لیگ برتر شرکت می‌کند، گفت: تیم با بودجه‌ای حدود سه میلیارد و دویست میلیون تومان بسته شده و هدف نخست برای پیکان، حفظ سهمیه لیگ برتری در والیبال است.

ترکاشوند درباره بازیکنان جذب شده برای تیم پیکان در لیگ برتر امسال، افزود: محمدرضا آصفی از مریوان که بازیکن آزاد محسوب می‌شود را به عنوان پشت خط زن جذب کردیم و پوریا یلی را از دست دادیم. میربابک موسوی که قبلا در تیم گنبد بود، به تیم پیکان اضافه شده است اما هنوز بازیکنی در پست سرعتی جذب نکردیم.

وی با بیان این که رضا عابدینی را نیز امسال از دست دادیم، تصریح کرد: امین رضوی را به عنوان لیبرو و رضا نجفی را نیز به‌جای جواد کریمی به عنوان پاسور جذب کردیم. همچنین برخی بازیکنان سال گذشته پیکان را حفظ کردیم تا با تیمی جوان که بازیکنانش تجربه نسبی داشته باشند، در لیگ برتر شرکت کنیم.

۱۵ تیرماه تمرینات آغاز می‌شود

سرمربی تیم والیبال پیکان درباره زمان شروع تمرینات این تیم، گفت: این موضوع بستگی به زمان شروع مسابقات دارد. بر اساس برنامه فعلی، انشاالله اگر ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد، تمرینات را دو ماه قبل از شروع مسابقات و از ۱۵ تیرماه آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای شروع تمرینات و مقابله با ویروس کرونا، چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: کرونا مشکل فعلی جهان است و باید با اجرای پروتکل‌ها به زندگی ادامه دهیم اما با توجه به این که مسابقات والیبال در سالن‌ها و با دست انجام می‌شود، کمی کار را مشکل‌تر کرده است.

ترکاشوند با تاکید بر این که سلامتی از هر چیزی مهم‌تر است، افزود: سعی می‌کنیم انشالله همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم اما اگر قرار باشد که سلامتی بازیکنان و کادر فنی به خطر بیافتد، مسابقات برگزار نشود خیلی بهتر است. در مجموع تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و فدراسیون والیبال هستیم و امیدوارم برای این موضوع جلسه‌ای برگزار و نتیجه نهایی مشخص شود.

وی درباره تغییر اعضای کادر فنی تیم والیبال پیکان تهران در لیگ برتر امسال نیز گفت: تقریبا از همان کادر فنی سال گذشته استفاده می‌کنیم و تنها آهنگری به کادر اضافه شد.

بر اساس برنامه تدوین شده از سوی کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال، در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، سی و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود.

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت‌کننده در مسابقات لیگ برتر والیبال ایران است. این تیم، پنج عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد. پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در پرونده افتخارات خود دارد.

تیم والیبال پیکان تهران در دور مقدماتی لیگ برتر سال گذشته، با ۹ برد و ۲۹ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار داشت که به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا، مسابقات لغو شد.