صالحی امیری: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای کاروان المپیک در نظر گرفته‌ایم

رييس كميته ملى المپيك اظهار داشت: مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سرپرست کاروان قرار خواهد گرفت و با تصویب هیات اجرایی به فدراسیون ها پرداخت می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،سيد رضا صالحى اميرى در حاشيه بازديد از فدراسيون وزنه برداري ايران اظهار داشت: به سهم خودم به خانواده وزنه برداری خسته نباشید عرض می‌کنم. وزنه برداری یکی از امیدهای ما در المپیک است.

وی با اشاره به وضعیت این روزهای ورزش که تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفت است، گفت: فدراسیون باید به شرایط طبیعی خود بعد از کرونا بازگردد و تمرینات خود را دنبال کند. سجادی باید با علی مرادی هماهنگی های انجام دهد تا شرایط ورزشکاران این فدراسیون به شرایط ایده آل برسد.

امیری اضافه کرد: مردم انتظار دارند که قهرمانان ما در توکیو روی سکو بروند و دلیل آن هم استمرار در گذشته است.

وی به مسائل اقتصادی فدراسیون اشاره کرد و گفت:
موضوعات مالی بحث مهمی است و حدود ۵۶٧ میلیون واریز شد و فصل دوم را هم به زودی واریز می کنی. فدراسیون را تنها نخواهیم گذاشت. مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار هم در اختیار سرپرست کاروان قرار خواهد گرفت و با تصویب هیات اجرایی به فدراسیون ها پرداخت می شود.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: باید فرض کنیم با کرونا خود را برای ٢٠٢٠ آماده کنیم. بحث تجهیزات هم مطرح است؛ با علی مرادی توافق کردیم که بتوانیم حدود ۵٠ هزار دلار تجهیزات وارد کنیم، اما فدراسیون جهانی همکاری نکرد و در نقل و انتقالات مالی به مشکل خوردیم.

وی در توضیح این مطلب گفت: ما همچنان آماده همکاری هستیم و می خواهیم کمک ارزی کنیم تا تجهیزات وارد شود، چون بسیار ضروری و حیاتی است.

امیری در خصوص فعالیت زنان وزنه بردار گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است و ما به اندازه سهم خود حتما کمک خواهیم کرد. انگیزه بانوان بالا است. محدودیت های از جمله لباس مرتفع شد و دغدغه ای وجود ندارد.