اوبلاک یا کورتوا؟ دستکش طلایی به کدامیک خواهد رسید؟

جایزهٔ ریکاردو زامورا به اسپانیایی Trofeo Ricardo Zamora) جایزه ای فوتبالی است که توسط روزنامهٔ مارکا از سال ۱۹۵۸ به بعد اهدا می شود. این جایزه، به دروازه بانی تعلق می گیرد که پایین ترین نسبت گل خورده به تعداد بازی ها را در طول یک فصل داشته باشد. عنوان این جایزه، از روی نام دروازه بان افسانه ای اسپانیا، ریکاردو زامورا برداشته شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، قانون جایزه ریکاردو زامورا
این جایزه برای دروازه‌بانی که حداقل در 28 بازی فصل و حداقل در 60 دقیقه هر بازی در زمین حضور داشته باشد، داده می‌شود. تبیو کورتوا اوایل فصل شروع خوبی به مانند تیمش نداشت و 6 گل در 4 بازی ابتدایی فصل دریافت کرد. کورتوا اکنون در فصل 2019-2020، 9 گل در 16 بازی دریافت کرده است.

تیبو کورتوا که خود در زمان بازی در اتلتیکومادرید 2 بار جایزه زامورا را دریافت کرده اکنون به عنوان دروازه‌بان رئال باید با هم‌تای خود یان اوبلاک در تیم دیگر مادریدی رقابت کند. تبیو کورتوا اوایل فصل شروع خوبی به مانند تیمش نداشت و 6 گل در 4 بازی ابتدایی فصل دریافت کرد. کورتوا اکنون در فصل 2019-2020، و تا اینجای کار ۱۹ گل در ۳۳ بازی دریافت کرده و ۱۸ بار هم کلین شیت داشته است.
در مقابل یان اوبلاک سنگربان اسلوونیایی اتلتیکو از زمان حضور در لالیگا ۴ فصل متوالی جایزه “ریکاردو زامورا” را فتح کرده است.این موضوع باعث شد تا یک رکورد جالب برای “روخی بلانکو” به ثبت برسد و آن رکورد این بود که طی ۸ فصل اخیر ۷ بار دروازه بانان اتلتیکو مادرید این عنوان را بدست آورند.۲ بار کورتوآ و ۴ بار یان اوبلاک.
در این بین فقط یکبار “کلودیو براوو” سنگربان شیلیایی بارسا موفق به فتح جایزه “دستکش طلایی” شد.
حالا و در این فصل رقابت اصلی بین دو سنگربان سابق اتلتیکو شکل گرفته است و البته شانس کورتوآ بیشتر بنظر میرسد تا این عنوان یکبار دیگر پس از ۱۳ فصل به باشگاه “رئال مادرید” برسد.آخرین بار در فصل ۲۰۰۷/۸ بود که “ایکر کاسیاس” این عنوان را برای کهکشانی ها بدست آورد.دو بازی باقیمانده رئال با “ویارئال” در خانه و “لگانس” خارج از خانه برگزار میشود و دو دیدار پایانی اتلتیکو هم به ترتیب با ختافه خارج از خانه و “رئال سوسیداد” در “مترو پولیتانو” انجام خواهد شد.

وضعیت عملکرد سنگربانان رئال و اتلتیکو در فصل جاری:

1⃣ تیبو کورتوآ
۳۳ بازی/۱۹ گل خورده/۱۸ کلین شیت
2⃣ یان اوبلاک
۳۶ بازی/۲۶ گل خورده/ ۱۷ کلین شیت

علیرضا دهقانی